Protokół Nr XXVI/05

Protokół Nr XXVI/05

z XXVI sesji Rady Powiatu w Augustowie

z dnia 25 października 2005 r.



Ad. pkt 1. - Otwarcie obrad.

Roman Krzyżopolski, Przewodniczący Rady Powiatu w Augustowie o godz. 9 00 w sali konferencyjnej Powiatowego Zarządu Dróg w Augustowie (ul. Wojska Polskiego 54) otworzył obrady XXVI sesji. Powitał przybyłych na sesję radnych, naczelników wydziałów Starostwa Powiatowego, dyrektorów i kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych, służb, inspekcji i straży, przedstawicieli mediów lokalnych oraz mieszkańców Augustowa (lista zaproszonych gości stanowi zał. nr 1 do protokołu).

Przewodniczący poinformował, iż zgodnie z podpisaną listą obecności w obradach sesji bierze udział 16 radnych, w związku z czym obrady są prawomocne (lista obecności radnych stanowi załącznik nr 2 do protokołu).

Ad. pkt 2. - Przedstawienie porządku obrad.

Roman Krzyżopolski, Przewodniczący Rady Powiatu poinformował, że porządek obrad (załącznik nr 3 do protokołu) został dostarczony radnym z materiałami na sesję.

Następnie zwrócił się z zapytaniem, czy ktoś z radnych chce zgłosić wniosek o zmianę bądź uzupełnienie porządku sesji.

W związku z tym, iż nie zgłoszono żadnych dodatkowych punktów, Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad porządkiem.

W głosowaniu jawnym Rada Powiatu jednomyślnie, tj. 16 głosami "za" przyjęła porządek obrad XXVI sesji obejmujący niżej wymienione punkty:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Sprawozdanie Starosty Augustowskiego z pracy Zarządu Powiatu w Augustowie.
  4. Interpelacje radnych.
  5. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji z wykonania budżetu powiatu augustowskiego za I półrocze 2005 r.
  6. Podjęcie uchwały w sprawie założenia Technikum Uzupełniającego dla Dorosłych w Augustowie, Aleja Kardynała Wyszyńskiego 3, wchodzącego w skład Augustowskiego Centrum Edukacyjnego Centrum Kształcenia Ustawicznego w Augustowie, Aleja Kardynała Wyszyńskiego 3.
  7. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr 163/XXI/2000 Rady Powiatu w Augustowie z dnia 10 listopada 2000 r. w sprawie ustalenia wartości jednego punktu w złotych o którym mowa w §3 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lipca
    2000 r. w sprawie wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego.
  8. Podjęcie uchwały w sprawie przeznaczenia do oddania w dzierżawę nieruchomości zabudowanej położonej w Augustowie przy ul. 1 Płk Ułanów Krechowieckich.
  9. Podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania aneksu do projektu programu restrukturyzacyjnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
    w Augustowie.
  10. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie ugody restrukturyzacyjnej zobowiązań Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Augustowie wobec Powiatu Augustowskiego.
  11. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Augustowie.
  12. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2005 rok.
  13. Odpowiedzi na interpelacje radnych.
  14. Przyjęcie protokołu z XXIV sesji Rady Powiatu z dnia 27 lipca 2005 r. oraz protokołu
    z XXV nadzwyczajnej sesji Rady Powiatu z dnia 18 sierpnia 2005 r.
  15. Wolne wnioski i zapytania radnych.
  16. Zakończenie obrad.



Ad. pkt 3. - Sprawozdanie Starosty Augustowskiego z pracy Zarządu Powiatu w Augustowie.

/od tego momentu w obradach sesji uczestniczyli radni - Barbara Wierzbicka,
Stanisław Sokołowski i Józef Bućko, w związku z czym na sali znajdowało się 19 radnych/


Franciszek Wiśniewski Starosta Augustowski przedstawił sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu w Augustowie za okres od 05 sierpnia do 25 października 2005 r.
o następującej treści:

"Panie Przewodniczący,

Wysoka Rado,


Składam Państwu Radnym sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu za okres od 5 sierpnia do 25 października 2005 r.

W tym okresie Zarząd odbył 10 posiedzeń, na których podjął w sumie 56 uchwał.


Szanowni Państwo Radni,

Zarząd Powiatu, pod obrady Wysokiej Rady skierował projekty uchwał, które będą przedmiotem obrad dzisiejszej sesji, i dotyczą między innymi:

  1. założenia Technikum Uzupełniającego dla Dorosłych, wchodzącego w skład Augustowskiego Centrum Edukacyjnego Centrum Kształcenia Ustawicznego,
  2. przeznaczenia do oddania w dzierżawę nieruchomości zabudowanej położonej w Augustowie przy ul. 1 Pułku Ułanów Krechowieckich 17,
  3. zaopiniowania aneksu do projektu programu restrukturyzacyjnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Augustowie,
  4. wyrażenia zgody na zawarcie ugody restrukturyzacyjnej zobowiązań SPZOZ wobec Powiatu Augustowskiego,
  5. wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości SPZOZ,
  6. zmian w budżecie powiatu na 2005 rok.

Zgodnie z przyjętym porządkiem obrad dzisiejszej Sesji uzasadnienie do projektów uchwał zostanie Państwu Radnym przedstawione w dalszej części obrad.


Wysoka Rado,

Rozpoczynając od spraw finansowych, informuję, iż Zarząd dokonał zmian w budżecie powiatu na 2005 r. Zmiany związane są między innymi:

  • ze zwiększeniem przez Wojewodę Podlaskiego dotacji celowej na zadania bieżące z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone ustawami realizowane przez powiat w dziale 852 Pomoc społeczna, o kwotę 4.300 zł,
  • zmniejszeniem przez Wojewodę Podlaskiego dotacji celowej na inwestycje i zakupy inwestycyjne z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone ustawami realizowane przez powiat na 2005 r.,
  • wypłatą zasiłków rodzinnych wraz z dodatkami oraz zasiłków pielęgnacyjnych dla funkcjonariuszy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Augustowie,
  • z wnioskiem Dyrektora Augustowskiego Centrum Edukacyjnego, zgodnie z którym dokonuje się przeniesień w kwocie 5.000 zł z przeznaczeniem na pokrycie kosztów kursu języka polskiego i kursu adaptacyjnego dla repatriantów i członków ich najbliższej rodziny.

Ponadto dokonano przeniesień w zakresie zadań zleconych i zadań własnych powiatu.

Zarząd Powiatu przyjął harmonogram realizacji dochodów i wydatków budżetu Powiatu Augustowskiego na IV kwartał 2005 r.

Informuję także, iż Zarząd przyjął informację z wykonania budżetu Powiatu Augustowskiego za I półrocze 2005 r., która będzie omówiona w dalszej części obrad sesji, zgodnie z przyjętym porządkiem.


Szanowna Rado,

Informuję, że podjęta została uchwała w sprawie określenia zakresu i szczegółowości materiałów niezbędnych do opracowania projektu budżetu powiatu na 2006 rok składanych przez jednostki organizacyjne powiatu oraz terminów ich przedłożenia.

Zawarta została umowa darowizny z British American Tobacco S.A., zgodnie z którą BAT przekazuje dla powiatu kwotę 10.000 zł z przeznaczeniem na realizację zadań w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.

Zarząd zatwierdził specyfikację istotnych warunków zamówienia na dostawę sprzętu komputerowego dla Komendy Powiatowej Policji w Augustowie. Powołana komisja przetargowa dokonała wyboru najkorzystniejszej oferty, a następnie podpisano umowę z wybranym oferentem.

Informuję również Państwa Radnych, iż złożony został wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska o dotację z przeznaczeniem na zakup lekkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego do usuwania skażeń chemiczno-ekologicznych. Koszt projektu wynosi 150 tys. zł, z czego: 100 tys. zł stanowić będą środki inwestycyjne KP PSP w Augustowie zaś 50 tys. zł - dotacja z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska.

Ponadto została zawarta umowa z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku o dofinansowanie kwotą 2.000 zł przedsięwzięcia pn. "Akcja Sprzątanie Świata 2005 r."

Zarząd Powiatu dokonał przeniesień środków finansowych:

  1. w wysokości 50.000 zł z planu finansowego Starostwa Powiatowego do planu finansowego Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Augustowie, z przeznaczeniem na pokrycie kosztów realizacji projektu w zakresie udoskonalania systemu zarządzania sytuacjami niebezpiecznymi na bazie Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Augustowie.
  2. w kwocie 600 zł z planu finansowego Starostwa do planu finansowego Zespołu Szkół Specjalnych, na pokrycie kosztów seminarium szkoleniowego dla nauczycieli i dyrektorów szkolnictwa specjalnego.

Przeniesiono także wydatki w kwocie 858.000 zł z planu finansowego Augustowskiego Centrum Edukacyjnego do planu finansowego Starostwa Powiatowego. Środki przeznaczone są na zapłatę części wydatków związanych z realizacją zadania inwestycyjnego pn.: "Termomodernizacja 3 budynków ACE", które są finansowane z zaciągniętych przez Powiat kredytów na realizację przedsięwzięć termomodernizacyjnych w Banku Ochrony Środowiska S.A. Oddział w Białymstoku.

Informuję, iż podpisana została umowa grantowa dla zdecentralizowanego programu "Zewnętrzna pomoc wspólnot europejskich" dotycząca realizacji inwestycji pn. "Udoskonalanie systemu zarządzania sytuacjami niebezpiecznymi noszącymi znamiona nadzwyczajnych zagrożeń środowiska naturalnego w układzie transgranicznym północno-wschodniej Polski na bazie Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Augustowie".


Wysoka Rado,

Przechodząc do spraw z zakresu służby zdrowia, informuję, iż w wyniku przeprowadzonego postępowania konkursowego na stanowisko zastępcy dyrektora ds. medycznych SPZOZ w Augustowie, w którym kierownik nie jest lekarzem, wyłoniono kandydaturę Pana Sławomira Kosidło.

Sprawy dotyczące SPZOZ w Augustowie będą szczegółowo omówione w dalszej części obrad dzisiejszej sesji Rady Powiatu, zgodnie z przyjętym porządkiem.

W sprawozdaniu jedynie nadmienię, iż Zarząd Powiatu uznał za niezbędne wykorzystanie w pełni szans jakie daje ustawa z dnia 15 kwietnia 2005 r. o pomocy publicznej i restrukturyzacji publicznych zakładów opieki zdrowotnej tj.:

  • otrzymania pożyczki z Banku Gospodarstwa Krajowego w kwocie 2 mln 300 tys. zł,
  • wstrzymania działań komorniczych na czas realizacji programu restrukturyzacyjnego SPZOZ.

Zarząd stanął na stanowisku, iż działania należy skoncentrować przede wszystkim na:

  1. uzupełnieniu i wprowadzeniu korekt do projektu programu restrukturyzacyjnego, zgodnie z oczekiwaniem organu restrukturyzacyjnego.
  2. uzyskaniu pożyczki z Banku Gospodarstwa Krajowego.
  3. wykonaniu wszystkich czynności określonych w art. 25 ustawy z dnia 15 kwietnia 2005 r. i przekazanie całej dokumentacji organowi restrukturyzacyjnemu.
  4. podjęciu niezbędnych przedsięwzięć zmierzających do dostosowania potencjału SPZOZ do faktycznych potrzeb świadczenia usług zdrowotnych oraz innych niezbędnych do zbilansowania budżetu naszego szpitala, co jest warunkiem wstępnym do jego uratowania.

Dlatego pod obrady dzisiejszego posiedzenia Rady Powiatu, Zarząd przedłożył 3 projekty uchwał, które wynikają z programu restrukturyzacyjnego. Ażeby program ten był przyjęty i wdrożony do realizacji niezbędne jest podjęcie tych 3 uchwał. Podjęcie jednej lub dwóch uchwał nie pozwoli na realizację programu.

Informuję Państwa Radnych, iż w związku z realizacją uchwały Rady Powiatu z dnia 18 sierpnia 2005 r., dokonano poręczenia kredytu bankowego dla SPZOZ w Augustowie.


Panie Przewodniczący,

Panie i Panowie Radni,

Przechodząc do omówienia spraw oświatowych, informuję, że Zarząd Powiatu zatwierdził arkusze organizacji szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez powiat augustowski na rok szkolny 2005/2006. Przyjęte zostały także aneksy do tych arkuszy, w związku z koniecznością dostosowania ilości oddziałów oraz godzin lekcyjnych do stanu faktycznego wynikającego z przeprowadzonego naboru do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych.

Ponadto Zarząd zatwierdził aneksy do arkuszy organizacji dla Zespołu Szkół Technicznych oraz Zespołu Szkół Specjalnych, w związku z koniecznością zorganizowania nauczania indywidualnego.

Zarząd podjął uchwałę w sprawie planu naboru do klas pierwszych szkół dla dorosłych i szkół policealnych na rok szkolny 2005/2006.

Podpisana została umowa na dostawę sprzętu komputerowego dla ACE w Augustowie, w ramach realizacji projektu "Dziś uczeń - jutro pracownik".


Zarząd Powiatu złożył wnioski do Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie zwiększenia na łączną kwotę 162.898,92 zł części oświatowej subwencji ogólnej z 0,6% rezerwy w 2005 r. z tytułu:

  1. wyposażenia w sprzęt szkolny i pomoce dydaktyczne pomieszczeń do nauki pozyskanych w wyniku adaptacji. Zadania objęte dofinansowaniem to nowe sale lekcyjne w Zespole Szkół Specjalnych w Augustowie (25.160 zł) oraz hangar sprzętu wodnego w Międzyszkolnym Ośrodku Sportowego w Augustowie (60.000 zł).
  2. z tytułu wzrostu zadań szkolnych i pozaszkolnych od 1 września 2005 r., polegającego na wzroście łącznej liczby uczniów w szkołach i placówkach prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego, w wyniku utworzenia nowych szkół, oddziałów lub placówek. Zwiększenie dotyczy kwoty 77.738,92 zł.

W związku z realizacją uchwały Rady Powiatu z dnia 27 lipca 2005 r., Zarząd podpisał porozumienie z Miastem Augustów w sprawie powierzenia do wykonywania zadań prowadzenia powiatowej biblioteki publicznej Augustowskim Placówkom Kultury - Miejskiej Bibliotece Publicznej w Augustowie.


Wysoka Rado,

Informuję, iż Zarząd Powiatu z okazji Dnia Edukacji Narodowej przyznał15 nauczycielom narody Starosty Augustowskiego w wysokości po 1.500 zł.

Jak co kwartał przyznane zostały także zasiłki pieniężne na pomoc zdrowotną nauczycielom oraz nauczycielom emerytom i rencistom korzystającym z opieki zdrowotnej, zgodnie z propozycją komisji rozpatrującej tego typu wnioski.

Zarząd przeznaczył kwotę 1.000 zł na dofinansowanie kosztów bezosobowych II edycji programu "Animator Sportu Osób Niepełnosprawnych", który będzie prowadzony w okresie październik 2005 r. - luty 2006 r. w Zespole Szkół Specjalnych.


Wysoka Rado,

Miło mi poinformować, iż zakończone zostały prace remontowe w budynku Zespołu Szkół Technicznych w Augustowie, które wyniosły łącznie 112.353 zł. W ramach tej kwoty między innymi:

  1. wyremontowano dach nad salą gimnastyczną i zapleczem,
  2. wymieniono 25 szt. drzwi w pracowniach.
  3. wykonano malowanie sali gimnastycznej,
  4. oraz wykonano remont pokrycia dachowego nad budynkiem po byłym CKP,


Zakończone zostały także prace remontowe:

  1. korytarza i sali komputerowej w budynku Zespołu Szkół w Lipsku. Całkowity koszt realizacji zadania to kwota 62.953,38 zł.
  2. sali gimnastycznej w II LO. Całkowity koszt remontu wyniósł 39.980,34 zł.

W związku z zamiarem złożenia wniosków przez Dyrektora Augustowskiego Centrum Edukacyjnego oraz Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych o dotację do projektu "Szkoła marzeń", mających na celu zwiększenie szans edukacyjnych uczniów z gmin wiejskich, Zarząd Powiatu podpisał wymagane deklaracje związane z realizacją projektu.

Informuję, iż zostały złożone wnioski Zespołu Szkół Technicznych oraz Augustowskiego Centrum Edukacyjnego o dofinansowanie z funduszy europejskich projektów na konkurs "Modernizacja oferty edukacyjnej szkoły zawodowej". Projekty zakładają wzbogacenie oferty kształcenia zawodowego. Możliwość dofinansowania projektów wynosi 75%, zaś pozostałe 25% stanowi wkład własny. Przyznana dotacja może być wykorzystana tylko i wyłącznie na zakup sprzętu dydaktycznego.

Złożono także wniosek Augustowskiego Centrum Edukacyjnego do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku o dofinansowanie z funduszy europejskich projektu na reorientację zawodową osób odchodzących z rolnictwa. Przedmiotowy projekt dotyczy nabycia przez osoby odchodzące z rolnictwa umiejętności budowlanych. Całkowity koszt projektu wynosi 515.016 zł i będzie w całości finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Informuje, iż Zarząd powierzył pełnienie obowiązków dyrektora Szkolnego Schroniska Młodzieżowego nr 2 w Augustowie Panu Jarosławowi Kwietniowi na okres od 1 września 2005 r. do 28 lutego 2006 r., tj. do czasu wyłonienia kandydata na to stanowisko w drodze konkursu.

Zarząd Powiatu podjął uchwałę w sprawie ustalenia wysokości opłaty za zakwaterowanie w Bursie Międzyszkolnej w Augustowie.


Szanowni Państwo Radni,

Przechodząc do omówienia spraw dotyczących dróg powiatowych, informuję, iż zrealizowane zostało zadanie pn. "Instalacja barier ochronnych wzdłuż krawędzi jezdni w ciągu drogi powiatowej Przewięź - Sucha Rzeczka - Płaska - Mikaszówka - Gruszki - Rudawka w miejscowości Sucha Rzeczka, poprawa istniejącego lub ustawienie nowego oznakowania pionowego".

Na dzień dzisiejszy został wyznaczony odbiór robót inwestycji pod nazwą "Przebudowa ciągu drogowego od drogi krajowej nr 16 do drogi krajowej nr 61 Rutki Rajgród", ETAP II: tj. Przebudowa drogi nr 1193B Rutki - Reszki". Wykonawcą tego zadania jest Augustowskie Przedsiębiorstwo Drogowe w Augustowie, które zakończyło przedmiotowe roboty w dniu 14.10.2005 r.


Panie i Panowie Radni,

Zarząd Powiatu zawarł porozumienie z Oddziałem PFRON w Białymstoku w sprawie odstąpienia od zwrotu odsetek od środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych zgromadzonych na koncie Powiatu Augustowskiego za lata 1999-2001. W związku z powyższym wycofano apelację od wyroku sądowego.

Zarząd zawarł porozumienia z Powiatem Zambrowskim oraz Miastem Katowice w sprawie umieszczenia dziecka w placówce opiekuńczo - wychowawczej i wysokości wydatków na jego utrzymanie oraz sposobu i terminu ich przekazywania, a także porozumienie określające warunki i sposób przekazywania środków finansowych na utrzymanie dziecka z terenu Powiatu Augustowskiego umieszczonego w rodzinie zastępczej zamieszkującej na terenie Powiatu Ełckiego.


Panie i Panowie Radni,

Zarząd Powiatu, po wcześniejszych konsultacjach z burmistrzami miast i wójtami gmin z terenu powiatu, zgłosił do Planu Inwestycyjnego Powiatu Augustowskiego na lata 2007 - 2013 następujące zadania inwestycyjne:

  1. W ramach Priorytetu 1.5. Rozwój infrastruktury społecznej

Zadanie: Poprawa dostępności i jakości usług medycznych w powiecie augustowskim na kwotę 5 mln EURO

Odpowiedzialny za realizację: Powiat Augustowski

  1. W ramach Priorytetu 1.3. Rozwój infrastruktury turystycznej, sportowej i rekreacyjnej

Zadanie: Centrum Turystyki Wodnej i Aktywnej w Augustowie na kwotę 5,5 mln EURO

Odpowiedzialny za realizację: Powiat Augustowski

  1. W ramach Priorytetu 1.1. Rozwój infrastruktury transportowej

Zadanie: Budowa i przebudowa ciągów drogowych na obszarze Powiatu Augustowskiego na kwotę 102,612 mln EURO

Odpowiedzialny za realizację: Powiat Augustowski, Miasto Augustów, Gmina Augustów, Miasto Lipsk, Gmina Bargłów Kościelny, Gmina Sztabin, Gmina Płaska, Gmina Nowinka.

  1. W ramach Priorytetu 1.3. Rozwój Infrastruktury turystycznej, sportowej i rekreacyjnej

Zakres zadań:

  • budowa kładki pieszo-rowerowej nad Kanałem Augustowskim
  • budowa pola golfowego

na kwotę 7 mln EURO

Odpowiedzialny za realizację: Miasto Augustów

  1. W ramach Priorytetu 1.1. Rozwój infrastruktury transportowej

Zadanie: Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego na kwotę 10,2 mln EURO

Odpowiedzialny za realizację: Miasto Augustów

Ponadto Zarząd Powiatu zgłosił propozycje zadań z zakresu infrastruktury sportowej do "Wieloletniego Programu Rozwoju Bazy Sportowej Województwa Podlaskiego na lata 2006-2008" na ogólną kwotę 9.152.223 zł. Są to:

  1. Inwestycje na terenie sportowo-rekreacyjnym w Augustowie przy ul. Partyzantów - etap I: boisko i trybuny wraz z zagospodarowaniem małego parkingu na rowery,
  2. Inwestycje na terenie sportowo - rekreacyjnym - etap II: hala sportowa, boiska do gier zespołowych i korty tenisowe,
  3. Rozbudowa Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego w Augustowie jako Centrum Sportów Wodnych i Turystyki "Augustów".

Informuję, iż projekt pn. Rozbudowa Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego w Augustowie jako Centrum Sportów Wodnych i Turystyki "Augustów" został złożony do programu INTERREG IIIA Litwa - Polska - Obwód Kaliningradzki, celem pozyskania środków finansowych na realizację tego przedsięwzięcia.

Zarząd Powiatu podpisał deklarację udziału Powiatu Augustowskiego w projekcie "Wodne szlaki turystyczne pogranicza polsko - białoruskiego" realizowanym przez Stowarzyszenie Konferencja Służb Ochrony Przyrody Zielonych Płuc Polski. Celem projektu jest wymiana doświadczeń pomiędzy podmiotami gospodarczymi związanymi turystycznym funkcjonowaniem wodnego szlaku Kanału Augustowskiego oraz wskazanie możliwości rozwoju bazy turystycznej wzdłuż Kanału Augustowskiego, zgodnego z zasadami rozwoju zrównoważonego po stronie białoruskiej i polskiej.

Podpisane zostało porozumienie z Suwalską Izbą Rolniczo Turystyczną w sprawie współfinansowania projektu "Na Bałtyckim Szlaku - rozwój i promocja produktu turystycznego". W ramach projektu zostanie opracowana i wydana publikacja promująca region, w tym Powiat Augustowski. Na realizację zadań objętych projektem powiat przekaże dla SIRT kwotę 4.876 zł.

Ponadto informuję, że wspólnie składany z SIRT projekt pn. "Rozbudowa infrastruktury dla potrzeb turystyki aktywnej na pograniczu polsko - białoruskim" został zatwierdzony do współfinansowania przez Komitet Sterujący dla Programu Sąsiedztwa Polska - Białoruś - Ukraina INTERREG III A/Tacis CBC.


Wysoka Rado,

Zarząd Powiatu podjął uchwały w sprawie współorganizacji i współfinansowania:

  1. wyjazdu członków Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów Zarząd Rejonowy z siedzibą w Augustowie do obozu zagłady w Sztutowie,
  2. V Edycji Triathlonu Delfina,
  3. Wystawy Twórczości Amatorskiej Powiatu Augustowskiego,
  4. Turnieju Karate Kyokushin, organizowanego w Augustowie w dniu 19 listopada 2005 r.

Zarząd Powiatu ufundował także puchar dla zwycięzcy IV Mistrzostw Województwa Podlaskiego Strażaków Płetwonurków w ramach Euroregionalnych Mistrzostw Wodnych Służb Poszukiwawczo - Ratowniczych, które odbyły się w dniach 5 - 6 września 2005 r.

Podjęta została także uchwała w sprawie udziału reprezentacji Powiatu Augustowskiego w VI edycji Otwartych Zawodów w Strzelectwie Sportowym Samorządów Powiatowych, które odbędą się w dniu 5 listopada 2005 r.



Panie Przewodniczący,

Wysoka Rado,

Przedkładając niniejsze sprawozdanie proszę Wysoką Radę o jego przyjęcie".


Do przedłożonego sprawozdania z pracy Zarządu Powiatu nie zgłoszono żadnych pytań, w związku z czym Przewodniczący Rady stwierdził, że Rada Powiatu bez uwag przyjęła w/w sprawozdanie.

Ad. pkt 4. - Interpelacje radnych.

Radny Witold Naumowicz zgłosił interpelację w sprawie podjęcia działań zmierzających do poprawy bezpieczeństwa na ul. Hożej w Augustowie, na odcinku przy budynku kina "Iskra" i hurtowni artykułów papierniczych i biurowych "Papirus". Wskazał, że pojazdy parkowane przez dostawców hurtowni utrudniają wyjazd i włączenie się do ruchu kierowcom, mieszkającym w bloku przy ul. Śródmieście 22, a ponadto stwarzają niebezpieczeństwo kolizji. Jednakże umieszczenie na wskazanym odcinku ulicy znaku "zakazu zatrzymywania się" rozwiąże przedmiotowy problem.

Innych interpelacji nie zgłoszono.

Ad. pkt 5. - Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji z przebiegu wykonania budżetu powiatu augustowskiego za I półrocze 2005 r.

Roman Krzyżopolski, Przewodniczący Rady Powiatu powiedział, że zgodnie z art. 135 ust. 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych, Zarząd Powiatu ma obowiązek przedstawienia Radzie Powiatu informacji z przebiegu wykonania budżetu powiatu za I półrocze do dnia 31 sierpnia. Poinformował, że przedmiotowa informacja wpłynęła w ustawowym terminie, a ponadto została pozytywnie zaopiniowana przez Regionalną Izbę Obrachunkową (opinia RIO stanowi załącznik nr 4 do protokołu).


Skarbnik Powiatu, Mirosław Krakowski poinformował, że w materiałach na sesję radni otrzymali informację z przebiegu wykonania budżetu powiatu za I półrocze 2005 r. przyjętą uchwałą Zarządu Powiatu Nr 851/141/05 z dnia 31 sierpnia br. Obejmuje ona część tabelaryczną zawierającą plan po zmianach oraz wykonanie i procent wykonania planu w poszczególnych działach, rozdziałach i paragrafach klasyfikacji budżetowej, a także szczegółową część opisową.

Plan dochodów budżetu na dzień 30 czerwca 2005 r. został wykonany w 53,1 %, natomiast plan wydatków w 44,3%.

Niższe wykonanie planu wydatków wynika głównie z realizacji zadań inwestycyjnych związanych przede wszystkim z przebudową ciągu drogowego od drogi krajowej nr 16 do drogi krajowej 61 Rutki - Rajgród oraz wykonaniem termomodernizacji w budynkach Augustowskiego Centrum Edukacyjnego w Augustowie (zakończenie inwestycji, odbiór prac oraz zapłata za wykonane zadanie następuje w II półroczu). W zakresie wydatków związanych z obsługą długu publicznego powiat przeznaczył środki w wysokości 213.396 zł (tj. 80,6% planu) z tytułu odsetek od kredytu długoterminowego w Banku Zachodnim WBK oraz kwotę 712.718 zł (tj. 32,4% planu) na spłatę dla Nordea Bank Polska S.A. w Gdyni za zobowiązania SPZOZ w Augustowie z tytułu poręczenia udzielonego przez powiat.

Skarbnik poinformował, że subwencje, będące podstawowym źródłem dochodów budżetu, są przekazywane terminowo i tym zakresie plan dochodów został zrealizowany w 50%.

Głównym zagrożeniem dla realizacji budżetu jest niskie wykonanie planu dochodów z tytułu udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych, który wyniósł 42,8% planu. Wysokość dochodów budżetu w tym zakresie jest uzależniona od rzeczywistych wpływów budżetu państwa związanych z podatkiem dochodowym, na co powiat nie ma wpływu. Ponadto plan dochodów budżetu powiatu z tego tytułu jest ustalany jedynie na podstawie informacji przekazywanej przez Ministerstwo Finansów o przewidywanych wpływach.

Nie uzyskano również dochodów z tytułu sprzedaży mienia komunalnego tj. budynku po byłym Centrum Kształcenia Praktycznego. Jednakże zostanie to zrównoważone nadwyżką dochodów uzyskanych z tytułu opłat komunikacyjnych, które w I półroczu wyniosły 96,5% planu.

Ponadto nie otrzymano dotacji od Wojewody Podlaskiego na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej związane z wykonaniem prac geodezyjnych i kartograficznych. Jednakże w tym zakresie nie występuje zagrożenie, gdyż środki na realizację przedmiotowych zadań są przekazywane dopiero po ich wykonaniu.

W pozostałych działach i rozdziałach realizacja planu dochodów przebiega prawidłowo. W niektórych pozycjach plan zostanie przekroczony, w związku z czym pod obrady następnej sesji Rady Powiatu zostanie przedłożony stosowny projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu.

Realizacja planu finansowego funduszy powiatowych przebiega prawidłowo.

W I półroczu plan dochodów Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym został zrealizowany w 55,3%, co wynika ze znacznego wzrostu ilości wydawanych materiałów z zasobu geodezyjnego. Natomiast niskie wykonanie wydatków funduszu tj. 16,9% planu, wynika z faktu, że większość wydatków będzie dokonywana w II półroczu 2005 r.

Plan dochodów Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej został wykonany w 47,50%. Natomiast nie dokonano żadnych wydatków, gdyż realizacja zadań dofinansowywanych z funduszu będzie odbywać się w II półroczu br.


Radni Czesław Warakomski i Witold Naumowicz przedstawili w kolejności opinie:

- Komisji Rewizyjnej (załącznik nr 5 do protokołu)

- Komisji Budżetu i Finansów (załącznik nr 6 do protokołu)

w sprawie informacji z przebiegu wykonania budżetu powiatu augustowskiego za I półrocze 2005 r.


Do przedłożonej informacji z realizacji budżetu nie zgłoszono żadnych pytań,
w związku z czym Przewodniczący Rady Powiatu zarządził głosowanie nad jej przyjęciem.


Na sali obrad w momencie głosowania znajdowało się 18 radnych - nieobecna była radna Barbara Wierzbicka.


W głosowaniu jawnym Rada Powiatu w Augustowie jednomyślnie 18 głosami "za" podjęła uchwałę Nr 200/XXVI/05 w sprawie przyjęcia informacji z przebiegu wykonania budżetu powiatu augustowskiego za I półrocze 2005 r. (uchwała stanowi załącznik nr 7 do protokołu).


Ad. pkt 6. - Podjęcie uchwały w sprawie założenia Technikum Uzupełniającego dla Dorosłych w Augustowie, Aleja Kardynała Wyszyńskiego 3, wchodzącego w skład Augustowskiego Centrum Edukacyjnego Centrum Kształcenia Ustawicznego w Augustowie, Aleja Kardynała Wyszyńskiego 3.


Wicestarosta Augustowski, Jarosław Szlaszyński poinformował, że absolwenci zasadniczej szkoły zawodowej zgłosili chęć kontynuacji nauki w Technikum dla Dorosłych Nr 1. Jednakże w związku z tym, iż do szkoły mogą być przyjmowani jedynie absolwenci gimnazjum i nauka trwa cztery lata, zaistniała potrzeba utworzenia trzyletniego Technikum Uzupełniającego w celu umożliwienia dalszego kształcenia absolwentom zasadniczej szkoły zawodowej. W/w szkoła funkcjonowałaby w strukturze Augustowskiego Centrum Edukacyjnego Centrum Kształcenia Ustawicznego w Augustowie. W związku z powyższym Zarząd Powiatu wnioskuje o podjęcie uchwały w sprawie założenia Technikum Uzupełniającego dla Dorosłych w Augustowie wraz z załączonym statutem i aktem założycielskim.


Radna Krystyna Grajewska przestawiła opinię Komisji Promocji, Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki Rady Powiatu w sprawie przedłożonego projektu uchwały (opinia stanowi załącznik nr 8 do protokołu).


W związku z tym, że do projektu uchwały nie zgłoszono żadnych pytań, Przewodniczący Rady zarządził głosowanie.

Na sali obrad w momencie głosowania znajdowało się 18 radnych - nieobecna była radna Barbara Wierzbicka.

W głosowaniu jawnym Rada Powiatu w Augustowie jednomyślnie 18 głosami "za" podjęła uchwałę Nr 201/XXVI/05 w sprawie założenia Technikum Uzupełniającego dla Dorosłych w Augustowie, Aleja Kardynała Wyszyńskiego 3, wchodzącego w skład Augustowskiego Centrum Edukacyjnego Centrum Kształcenia Ustawicznego w Augustowie, Aleja Kardynała Wyszyńskiego 3 (uchwała stanowi załącznik nr 9 do protokołu).

Ad. pkt 7. - Podjęcie w uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr 163/XXI/2000 Rady Powiatu w Augustowie z dnia 10 listopada 2000 r. w sprawie ustalenia wartości jednego punktu w złotych o którym mowa w §3 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000 r. w sprawie wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego.

Franciszek Wiśniewski, Starosta Augustowski poinformował, że zgodnie z §3 ust. 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 02 sierpnia 2005 r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego, wartość jednego punktu w złotych ustala pracodawca w porozumieniu odpowiednio z sejmikiem województwa, radą powiatu lub radą gminy, stosownie do swoich możliwości finansowych. Wartość jednego punktu w złotych w poszczególnych jednostkach organizacyjnych powiatu augustowskiego określa uchwała Nr 163/XXI/2000 Rady Powiatu z dnia 10 listopada 2000 roku. Zgodnie z przedmiotową uchwałą wartość jednego punktu w Powiatowym Urzędzie Pracy w Augustowie wynosi 2,50 zł, co stanowi wartość najniższą w porównaniu z innymi jednostkami. Wprowadzenie zmiany w treści w/w uchwały, polegającej na ustaleniu wartości jednego punktu na poziomie 4,00 zł w Powiatowym Urzędzie Pracy nie będzie skutkowało wzrostem wynagrodzeń pracowników tej jednostki, a spowoduje ujednolicenie przedmiotowej kwestii w porównywalnych jednostkach.

Radny Witold Naumowicz przedstawił opinię Komisji Budżetu i Finansów w sprawie przedłożonego projektu uchwały (opinia stanowi załącznik nr 10 do protokołu).

Do w/w projektu uchwały nie zgłoszono żadnych pytań.

Na sali obrad w momencie głosowania znajdowało się 18 radnych - nieobecna była radna Barbara Wierzbicka.

W wyniku jawnego głosowania Rada Powiatu w Augustowie jednomyślnie 18 głosami "za" podjęła uchwałę Nr 202/XXVI/05 w sprawie zmiany uchwały Nr 163/XXI/2000 Rady Powiatu w Augustowie z dnia 10 listopada 2000 r. w sprawie ustalenia wartości jednego punktu w złotych o którym mowa w §3 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000 r. w sprawie wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (uchwała stanowi załącznik nr 11 do protokołu).

Ad. pkt 8. - Podjęcie uchwały w sprawie przeznaczenia do oddania w dzierżawę nieruchomości zabudowanej położonej w Augustowie przy ul. 1 Pułku Ułanów Krechowieckich.

Starosta Augustowski, Franciszek Wiśniewski przypomniał, że na początku kadencji Rada Powiatu podjęła decyzję o likwidacji Centrum Kształcenia Praktycznego. Pozwoliło to na zbilansowanie budżetu w zakresie oświaty, a ponadto na wygospodarowanie środków na przeprowadzenie remontów w szkołach i placówkach oświatowych. Od momentu rozwiązania CKP, budynek nie jest użytkowany, a zorganizowane przez powiat dwa przetargi publiczne na zbycie przedmiotowej nieruchomości nie odbyły się z powodu braku oferentów. Pozostawienie nieruchomości w obecnym stanie zwiększy koszty związane z jej utrzymaniem i znacznie obniży jej wartość. W związku z powyższym Zarząd Powiatu przedkłada propozycję oddania w dzierżawę przedmiotowej nieruchomości w drodze przetargu ustnego nieograniczonego.


Radni Witold Naumowicz i Józef Bućko przedstawili w kolejności opinie:

- Komisji Budżetu i Finansów Rady Powiatu (załącznik nr 12 do protokołu),

- Komisji Budownictwa i Dróg, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej, Rolnictwa i Leśnictwa Rady Powiatu (załącznik nr 13 do protokołu)

w sprawie przedłożonego projektu uchwały.

W związku z tym, że do wyżej omówionego projektu uchwały nie zgłoszono żadnych pytań, Przewodniczący Rady Powiatu zarządził głosowanie.

Na sali obrad w momencie głosowania znajdowało się 19 radnych.


W głosowaniu jawnym Rada Powiatu w Augustowie jednomyślnie 19 głosami "za" podjęła uchwałę Nr 203/XXVI/05 w sprawie przeznaczenia do oddania w dzierżawę nieruchomości zabudowanej położonej w Augustowie przy ul. 1 Pułku Ułanów Krechowieckich (uchwała stanowi załącznik nr 14 do protokołu).


Ad. pkt 9. - Podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania aneksu do projektu programu restrukturyzacyjnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Augustowie.


Starosta Augustowski, Franciszek Wiśniewski przypomniał, że podczas obrad XXIV sesji w dniu 27 lipca br. Rada Powiatu pozytywnie zaopiniowała projekt programu restrukturyzacyjnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Augustowie, zakładający jeden z czterech wcześniej przyjętych przez Radę kierunków zmian i przekształceń szpitala. Program ten przewidywał funkcjonowanie SPZOZ na zasadzie subkontraktowania, a taka forma działalności Zakładu spotkała się z zainteresowaniem części załogi tj. Rady Ordynatorów.

Jednakże w piśmie Podlaskiego Centrum Zdrowia Publicznego w Białymstoku skierowanym do SPZOZ w Augustowie wskazano na konieczność dokonania poprawek i uzupełnień w treści przedłożonego Wojewodzie Podlaskiemu projektu programu restrukturyzacyjnego, przede wszystkim w zakresie obsługi zadłużenia i poprawy sytuacji ekonomicznej Zakładu.

Starosta nadmienił, że od 2003 roku wszystkie samorządy w kraju oczekiwały na ustawę, zakładającą oddłużenie służby zdrowia i wytyczenie właściwych kierunków rozwoju, a tym samym zapewnienie właściwego świadczenia usług zdrowotnych. Jednakże obowiązująca ustawa zapewniła jedynie możliwość uzyskania pożyczki z Banku Gospodarstwa Krajowego, która dla powiatu augustowskiego wynosi 2.300.000 zł, a w wyniku wszczęcia postępowania restrukturyzacyjnego - zawieszenie postępowań komorniczych.

Następnie Starosta poinformował, że powiatu augustowskiego nie stać na przejęcie zobowiązań SPZOZ w wysokości 14 milionów zł. Dlatego też z uwagi na konieczność dokonania wymaganych przez Wojewodę Podlaskiego uzupełnień w treści projektu programu restrukturyzacyjnego, Zarząd Powiatu wraz z dyrektorem SPZOZ w bardzo ograniczonym czasie poszukiwał innego sposobu oddłużenia Zakładu. Rozwiązanie proponowane w przedłożonym pod obrady sesji poprawionym projekcie programu, polegające na wydzierżawieniu nieruchomości SPZOZ podmiotowi, który utworzy niepubliczny zakład opieki zdrowotnej i zapłaci z góry czynsz, powiodło się w szpitalu powiatowym w Lubartowie. Stwierdził, że jest to jedna z dróg rozwiązań, a Zarząd Powiatu "nie widzi innych przynajmniej na dzisiaj".

Starosta wskazał, że trzy projekty uchwał przedłożone przez Zarząd Powiatu pod obrady sesji wynikają z założeń programu restrukturyzacyjnego SPZOZ, który zostanie przekazany organowi restrukturyzacyjnemu i należy rozpatrywać je kompleksowo. Natomiast nie podjęcie tych uchwał do dnia 27 października, będzie skutkować umorzeniem postępowania restrukturyzacyjnego przez Wojewodę Podlaskiego, a w konsekwencji natychmiastową realizacją zawieszonych postępowań egzekucyjnych.

Poinformował, że stan zobowiązań SPZOZ przez ostatnie trzy lata nie uległ radykalnemu zwiększeniu, a obecna Rada Powiatu dotychczas nie zaciągała ani nie poręczała kredytów na szpital. Stwierdził, że podjęcie działań w celu zapewnienia środków z pożyczki ze Skarbu Państwa w wysokości 2.300.000 zł wraz ze środkami z poręczonego przez powiat kredytu w wysokości 2.500.000 zł, czyli łącznie 4.800.000 zł, pozwoli na zawarcie przez SPZOZ ugód z wierzycielami. Jest to jeden z warunków wydania decyzji o warunkach restrukturyzacji przez organ restrukturyzacyjny.

Na koniec wystąpienia Starosta zwrócił się z wnioskiem do Rady Powiatu o podjęcie trzech przedłożonych projektów uchwał, które wynikają z programu restrukturyzacyjnego SPZOZ.


Radny Mirosław Kruszewski poinformował, że zgodnie z treścią ogłoszenia
o konkursie na subkontraktowanie świadczeń zdrowotnych, umowa z podmiotem subkontraktującym miała być zawarta na okres od 01 lutego do 31 grudnia 2006 r., czyli
11 miesięcy. Stwierdził, że z pewnością nie znalazłby się podmiot zainteresowany zawieraniem kontraktu na taki okres czasu. Natomiast zupełnie inna byłaby sytuacja, gdyby proponowany okres podpisania umowy wynosił np. do 20 lat, podobnie jak w przedłożonym projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości SPZOZ. Dlatego też m.in. z tego powodu projekt programu restrukturyzacyjnego zakładający subkontraktowanie usług zdrowotnych "nie mógł mieć szans powodzenia" .

Pan radny poinformował, że aneks do projektu programu restrukturyzacyjnego SPZOZ w Augustowie wraz projektem uchwały Rady Powiatu w sprawie jego zaopiniowania był dwukrotnie przedmiotem obrad Komisji Rodziny, Zdrowia i Pomocy Społecznej Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli i w wyniku głosowania przy trzech głosach "za" i dwóch głosach "wstrzymujących się" uzyskał pozytywną opinię komisji (opinia stanowi załącznik nr 15 do protokołu).


Starosta Augustowski, Franciszek Wiśniewski wyjaśnił, że w ogłoszeniu o konkursie na subkontraktowanie świadczeń zdrowotnych pojawił się okres 11 miesięcy, gdyż nastąpiło wypowiedzenie wieloletniego kontraktu przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Dyrektor SPZOZ nie miał podstaw prawnych do ogłoszenia konkursu na okres dłuższy niż umowa z NFZ. Ponadto art. 27 podpisanej przez Prezydenta ustawy o zmianie ustawy o zawodzie pielęgniarki, położnej oraz zawodzie lekarza i lekarza dentysty, uniemożliwia wykonywanie zawodu pielęgniarki i położnej na podstawie innej umowy niż umowa o pracę, w związku z czym funkcjonowanie SPZOZ na zasadzie subkontraktowania stało się mniej korzystne. Przypomniał, że w sprawie kierunków zmian i przekształceń SPZOZ w Augustowie przekazanych przez Zarząd Powiatu do zaopiniowania załodze szpitala, swoje stanowisko wyraziła jedynie Rada Ordynatorów, która pozytywnie ustosunkowała się do subkontraktowania. Natomiast pani Maria Iwanow jako Przewodnicząca Związku Zawodowego Pielęgniarek i Położonych publicznie oświadczyła na łamach prasy, że związek nie wyraża zgody na funkcjonowanie szpitala w oparciu o subkontraktowanie. Poinformował, że dla Zarządu Powiatu był to sygnał, iż działalność szpitala w tej formie może się nie powieść.


Radny Stanisław Sokołowski zwrócił się z zapytaniem do Dyrektora SPZOZ, "jaki będzie los szpitala", jeżeli zgodnie z aneksem do programu restrukturyzacyjnego do 01 lipca 2006 r. nie znajdzie się podmiot zainteresowany utworzeniem NZOZ i wykonywaniem świadczeń zdrowotnych na bazie szpitala.


Dyrektor SPZOZ, Maciej Woroszyło wyjaśnił, że jego rolą nie jest decydowanie o losie Zakładu, a pełnienie funkcji dyrektora. Wskazał, że jeżeli program restrukturyzacyjny, zakładający pozyskanie inwestora, który utworzy NZOZ, nie powiedzie się, konieczne będzie ponowne rozważenie, jakie rozwiązania w sprawie szpitala można zastosować. Jednakże obecnie rozmowy na temat powodzenia programu są przedwczesne.


Radna Barbara Wierzbicka zapytała, dlaczego ogłoszenie o konkursach na subkontraktowanie usług zdrowotnych zostało zamieszczone jedynie w publikatorach lokalnych.


Maciej Woroszyło, Dyrektor SPZOZ poinformował, że ogłoszenie zostało zamieszczone w prasie lokalnej, a także w izbach lekarskich i pielęgniarskich, gdyż taki wymóg wynika z przepisów.

Nadmienił, że pierwotnie zakładano funkcjonowanie SPZOZ na zasadzie spółki partnerskiej, którą utworzyliby kierownicy wszystkich jednostek organizacyjnych Zakładu, czyli oddziałów, a następnie zatrudniliby na podstawie umów cywilnoprawnych niezbędny personel tj. pielęgniarki, położne, salowe itd., co spowodowałoby znaczne obniżenie kosztów. Ponadto możliwa byłaby alokacja pracowników, tzn. koszty związane z zatrudnieniem byłyby wspólne dla wszystkich wspólników spółki, a pracownicy wykonywaliby pracę na wszystkich oddziałach.

Jednakże zgodnie z podpisaną przez Prezydenta RP ustawą o zmianie ustawy o zawodzie pielęgniarki, położnej oraz zawodzie lekarza i lekarza dentysty, pielęgniarki i położne mogą być zatrudniane jedynie na podstawie umów o pracę. Ustawa ta została skierowana przez Rzecznika Praw Obywatelskich do Trybunału Konstytucyjnego jako niezgodna z konstytucją. Ponadto ordynatorzy przestali być zainteresowani utworzeniem spółki partnerskiej.

Dyrektor SPZOZ stwierdził, że skoro nie jest możliwe zbilansowanie działalności SPZOZ poprzez subkontraktowanie, proponuje rozwiązanie zawarte w aneksie do projektu programu restrukturyzacyjnego (wniosek o wydanie opinii do aneksu stanowi załącznik nr 16 do protokołu).


Radna Barbara Wierzbicka zapytała, czy Dyrektor SPZOZ prowadząc rozmowy z ordynatorami dotyczące utworzenia spółki partnerskiej proponował im jedynie okres 11 miesięcy i czy orientował się, w jakim stopniu byliby oni tym zainteresowani w przypadku umowy wieloletniej.


Maciej Woroszyło, Dyrektor SPZOZ wyjaśnił, że subkontraktowanie przy obecnie obowiązujących przepisach i aktualnej sytuacji finansowej Zakładu nie daje możliwości radykalnego obniżenia kosztów funkcjonowania i uzyskania oszczędności pozwalających na zbilansowane SPZOZ i spłatę powstałego zadłużenia. Stwierdził, że jeżeli spółka partnerska, która ewentualnie zostałaby utworzona, miałaby zatrudniać pracowników szpitala na obecnych zasadach, to stałaby się "bankrutem" tak samo jak SPZOZ. Ponadto Powiat nie ma możliwości sfinansowania zadłużenia SPZOZ.

Przypomniał, że omawiając projekt programu restrukturyzacyjnego SPZOZ podczas XXIV sesji Rady Powiatu informował, że w późniejszym okresie czasu niezbędne będzie znalezienie sposobu rozwiązania problemu zobowiązań, których SPZOZ nie jest w stanie spłacić. Ponadto od tamtego momentu pojawiły się dodatkowe zobowiązania związane z funduszem socjalnym, o które wystąpiły związki zawodowe, jednakże nie wiadomo z jakich środków roszczenia te mają być uregulowane.


Zastępca Dyrektora SPZOZ ds. lecznictwa, Sławomir Kosidło wyjaśnił, że ogłoszenie o konkursie na subkontraktowanie świadczeń zdrowotnych zostało zamieszczone jedynie w prasie lokalnej, gdyż zakładano, że przystąpią do niego lokalne podmioty, "miejscowi pracownicy". Natomiast zamieszczenie ogłoszenia również w prasie centralnej stwarzałoby niebezpieczeństwo, że zgłosiłyby się podmioty z zewnątrz, spoza powiatu augustowskiego, zainteresowane przejęciem szpitala.

Wskazał, że SPZOZ do 27 września 2005 r. miał podpisany kontrakt na świadczenie usług zdrowotnych z Narodowym Funduszem Zdrowia do końca 2006 roku. W treści ogłoszenia o konkursie na subkontraktowanie pojawił się okres 11 miesięcy, gdyż przy założeniu, że ta forma działalności się powiedzie, nowy kontrakt z NFZ, który zostałby ogłoszony we wrześniu bądź październiku przyszłego roku, podpisywałyby firmy subkontraktujące.

Stwierdził, że subkontraktowanie nie miało szans powodzenia z uwagi na kilka elementów. Są to m.in. podpisanie przez Prezydenta RP ustawy o zmianie ustawy o zawodzie pielęgniarki, położnej oraz o zawodzie lekarza i lekarza dentysty, uniemożliwiającej zatrudnianie pielęgniarek na podstawie innych umów niż umowa o pracę, a także rozwiązanie przez Narodowy Fundusz Zdrowia umów długoterminowych ze wszystkimi SPZOZ-ami w kraju. Poinformował, że w dniu 14 października br. został ogłoszony nowy konkurs na cały szpital oparty na nowych warunkach. Konkurs ten zostanie rozstrzygnięty w dn. 7 grudnia do godz. 1600. Stwierdził, że biorąc pod uwagę wysokość kontraktów wcześniej ustalanych przez NFZ w stosunku do zgłaszanego zapotrzebowania, należy zakładać, że wartość kontraktu, jaka zostanie przyznana, będzie również niższa.

Wskazał, że do 27 października należy złożyć do Podlaskiego Centrum Zdrowia Publicznego w Białymstoku skorygowany projekt programu restrukturyzacyjnego SPZOZ wraz z pozytywną opinią organu założycielskiego. Ponadto do dnia 2 listopada br. konieczne jest złożenie do NFZ ofert na poszczególne jednostki szpitalne.

Nadmienił, że w sytuacji, gdy nie znajdzie się inwestor, który utworzy NZOZ, a SPZOZ będzie miał podpisane trzyletnie kontrakty z NFZ na poszczególne oddziały od
7 grudnia br., istnieje możliwość "powrotu" do kierunku zakładającego subkontraktowanie świadczeń zdrowotnych.


Radna Barbara Wierzbicka stwierdziła, że skoro zgodnie z projektem uchwały nieruchomości SPZOZ miałyby być wydzierżawione na okres do 20 lat, nie wiadomo jakie będą decyzje NFZ w sprawie kontraktowania świadczeń zdrowotnych w takim okresie czasu. Zapytała, czy w związku z tym, że konkursy będą rozpatrywane przez NFZ oddzielenie na każdą jednostkę szpitalną, nie istnieje niebezpieczeństwo, że inwestor złoży oferty dotyczące jedynie oddziałów bardziej opłacalnych, przez co nie będzie zapewnione świadczenie usług medycznych w zakresie niezbędnym z punktu widzenia potrzeb mieszkańców powiatu augustowskiego.


Sławomir Kosidło poinformował, że zostały przeprowadzone wstępne rozmowy z Narodowym Funduszem Zdrowia Oddział w Białymstoku i nie występuje niebezpieczeństwo nie zawarcia kontraktu na świadczenie usług zdrowotnych, które były dotychczas wykonywane. Nie wiadomo ile będzie wynosił kontrakt dla poszczególnych jednostek szpitalnych, jednakże wskazane jest dostosowanie jego wielkości do ilości usług faktycznie wykonywanych przez te jednostki. Wskazał, że pomimo niskiego kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia, w obecnej strukturze organizacyjnej SPZOZ, na dzień dzisiejszy jest on realizowany jedynie w 88,2% i istnieje ryzyko, że do końca roku kontrakt nie zostanie w całości wykonany. W związku z tym wartość kontraktu z NFZ na przyszły rok czy też na kolejne trzy lata może być niższa. Dlatego też wskazane jest rozwijanie działalności oddziałów najbardziej rentownych, przynoszących zyski dla szpitala, natomiast nie inwestowanie w jednostki, które z powodu niekorzystnej, zbyt niskiej wyceny procedur medycznych, są dla SPZOZ nieopłacalne.


Radna Krystyna Grajewska wskazała, że aneks do projektu programu restrukturyzacyjnego SPZOZ został szczegółowo omówiony na posiedzeniu Komisji Rodziny, Zdrowia i Pomocy Społecznej, w którym uczestniczyli również radni nie będący członkami komisji. W związku z tym na sesji program nie powinien być ponownie wnikliwie analizowany. Nie jest to też odpowiedni moment na prowadzenie dyskusji dotyczących tego, jakie działania związane z funkcjonowaniem szpitala trzeba będzie podjąć w przyszłości. Należy natomiast zająć się sprawami, które muszą być zrealizowane niezwłocznie.
W związku z tym, że poprawiony projekt programu restrukturyzacyjnego musi być przedłożony do organu restrukturyzacyjnego w terminie do dnia 27 października, obecnie niezbędne jest jego pozytywne zaopiniowanie.


Przewodniczący Rady Powiatu, Roman Krzyżopolski udzielił głosu Panu Andrzejowi Chmielewskiemu, Przewodniczącemu Rady Powiatowej Partii "Samoobrona RP", a następnie zamknął dyskusję.

Innych pytań w sprawie aneksu do projektu programu restrukturyzacyjnego SPZOZ nie zgłoszono, w związku z czym Przewodniczący Rady Powiatu zarządził głosowanie.

W głosowaniu jawnym Rada Powiatu w Augustowie 17 głosami "za" i przy 2 głosach "wstrzymujących się" podjęła uchwałę Nr 204/XXVI/05 w sprawie zaopiniowania aneksu do projektu programu restrukturyzacyjnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Augustowie (uchwała stanowi załącznik nr 17 do protokołu).

Ad. pkt 10. - Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie ugody restrukturyzacyjnej zobowiązań Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Augustowie wobec Powiatu Augustowskiego.

Skarbnik Powiatu, Mirosław Krakowski poinformował, że ustawa z dnia 15 kwietnia 2005 r. o pomocy społecznej i restrukturyzacji zakładów opieki zdrowotnej umożliwia restrukturyzację finansową SPZOZ, polegającą na zawarciu ugody restrukturyzacyjnej zobowiązań cywilnoprawnych powstałych i znanych do dnia 31 grudnia 2004 r. Jednym z wierzycieli jest Powiat Augustowski, wobec którego SPZOZ w Augustowie posiada wierzytelności z tytułu:

- spłat zobowiązań SPZOZ wobec Nordea Bank Polska S.A. w Gdyni dokonanych przez Powiat Augustowski z tytułu udzielonego poręczenia w kwocie 3.951.008,09 zł, a także zobowiązań pozostałych jeszcze do spłaty w 2005 i 2006 r. w wysokości 668.145,50 zł,

- pożyczek udzielonych przez Powiat Augustowski w latach poprzednich w łącznej kwocie 1.084.072 zł.

Skarbnik wskazał, że zgodnie z art. 13 wyżej cytowanej ustawy restrukturyzacja zobowiązań cywilnoprawnych może polegać na umorzeniu tych zobowiązań w całości lub części, rozłożeniu na raty spłaty tych zobowiązań, odroczeniu terminu spłaty, a także przejęciu części lub całości zobowiązań zakładu przez organ założycielski.

Zgodnie z projektem uchwały przedkładanym pod obrady sesji ugoda restrukturyzacyjna będzie polegać na:

  1. umorzeniu wierzytelności z tytułu dokonanej przez Powiat spłaty wobec Nordea Bank Polska S.A. w Gdyni w kwocie 3.951.008,09 zł z tytułu zawartych umów porozumień w przedmiocie spłaty zadłużenia SPZOZ poręczonych przez Powiat Augustowski i rozliczeniu jej w ramach pokrycia ujemnego wyniku finansowego SPZOZ za 2001 rok,
  2. rozłożeniu na raty spłaty zobowiązań z tytułu pożyczek udzielonych przez Powiat Augustowski w łącznej wysokości 1.084.072 zł na 120 równych rat począwszy od 01 lipca 2006 r. (w projekcie programu restrukturyzacyjnego założono funkcjonowanie nowego podmiotu od 1 lipca 2006 r.)
  3. przejęciu całości zobowiązań SPZOZ wobec Nordea Bank Polska S.A. w Gdyni, które zostały poręczone przez Powiat, a pozostały jeszcze do spłaty w 2005 i 2006 r. w łącznej kwocie 668.145,50 zł.

Skarbnik poinformował, że podjęcie przez Radę Powiatu przedmiotowej uchwały upoważni Zarząd Powiatu do podpisania ugody z Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej, która zostanie przedłożona Wojewodzie Podlaskiemu jako element programu restrukturyzacyjnego.

Wyjaśnił, że skutki zawarcia ugody restrukturyzacyjnej w budżecie powiatu będą następujące:

- zobowiązania SPZOZ wobec Nordea Bank Polska S.A. w Gdyni spłacone przez Powiat są wydatkami już zrealizowanymi, w związku z czym nie zachodzi potrzeba przeznaczania na ten cel dodatkowych środków z budżetu powiatu,

- przejęcie zobowiązań SPZOZ wobec Nordea Bank Polska S.A. wiąże się z koniecznością ich spłaty przez Powiat. Środki na ten cel są ujęte w planie wydatków budżetu na 2005 rok jako spłata poręczenia, a także będą stanowiły wydatek budżetu na 2006 rok.

- środki z tytułu spłat pożyczek udzielonych dla SPZOZ stanowiące przychody budżetu powiatu na 2005 rok, miały być przeznaczone na spłatę rat kredytu bankowego długoterminowego zaciągniętego w Banku Zachodnim WBK. W związku z tym, że powiat nie uzyska środków ze spłaty pożyczek, konieczne jest dokonanie zmniejszenia w planie wydatków i wskazanie innego źródła finansowania spłaty kredytu.

Skarbnik wyjaśnił, że skutki wynikające z umorzenia wierzytelności oraz przejęcia przez Powiat zobowiązań SPZOZ wobec Nordea Bank Polska S.A. w Gdyni zawiera projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2005 rok, ujęty w porządku dzisiejszych obrad. Natomiast na najbliższej sesji zostanie skierowany pod obrady Rady Powiatu projekt nowelizacji budżetu obejmujący skutek rozłożenia na raty spłaty pożyczek udzielonych SPZOZ.


Radni Witold Naumowicz i Mirosław Kruszewski przedstawili w kolejności opinie:

- Komisji Budżetu i Finansów Rady Powiatu (opinia stanowi załącznik nr 18 do protokołu),

- Komisji Rodziny, Zdrowia i Pomocy Społecznej, Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli Rady Powiatu (opinia stanowi załącznik nr 19 do protokołu)

w sprawie powyższego projektu uchwały.

Do przedłożonego projektu uchwały nie zgłoszono żądnych pytań.

W momencie głosowania na sali obrad znajdowało się 19 radnych.

W głosowaniu jawnym Rada Powiatu w Augustowie jednomyślnie 19 głosami "za" podjęła uchwałę Nr 205/XXVI/05 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie ugody restrukturyzacyjnej zobowiązań Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Augustowie wobec Powiatu Augustowskiego (uchwała stanowi załącznik nr 20 do protokołu).


Ad. pkt 11. - Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Augustowie.

Starosta Augustowski, Franciszek Wiśniewski stwierdził, że przedłożony pod obrady projekt uchwały dotyczącej wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości SPZOZ, wynika z aneksu do projektu programu restrukturyzacyjnego SPZOZ, pozytywnie zaopiniowanego przez Radę na dzisiejszej sesji, i stanowi integralną część zawartych w nim założeń finansowych. Przy założeniu, że podmiot wyłoniony w drodze publicznego przetargu, który utworzy niepubliczny zakład opieki zdrowotnej, dokona zapłaty czynszu za okres 10 lat z góry, wskazane jest ustalenie dłuższego okresu wydzierżawiania nieruchomości. W przeciwnym wypadku mogą nie pojawić się podmioty zainteresowane dzierżawą. W związku z powyższym Zarząd Powiatu skierował pod obrady sesji projekt uchwały, dotyczący wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości przekazanej w nieodpłatne użytkowanie dla SPZOZ w Augustowie na okres do 20 lat.

Przewodniczący Rady Powiatu poprosił o zabranie głosu przewodniczących trzech Komisji Rady Powiatu, które obradowały nad projektem powyższej uchwały.

W pierwszej kolejności radny Witold Naumowicz przedstawił opinię Komisji Budżetu i Finansów, zgodnie z którą w wyniku głosowania komisja ilością 4 głosów "za" i przy jednym głosie "wstrzymującym się" pozytywnie ustosunkowała się do projektu przedmiotowej uchwały (opinia stanowi załącznik nr 21 do protokołu).

Następnie radny Józef Bućko poinformował, że Komisja Budownictwa i Dróg, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej, Rolnictwa i Leśnictwa w głosowaniu jawnym dwoma głosami "za" i przy dwóch głosach "wstrzymujących się" pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w brzmieniu proponowanym przez Zarząd Powiatu (opinia stanowi załącznik nr 22 do protokołu).

Radny Mirosław Kruszewski poinformował, że Komisja Rodziny, Zdrowia i Pomocy Społecznej, Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli dwukrotnie obradowała w sprawie projektu uchwały dotyczącego wydzierżawienia nieruchomości SPZOZ. W głosowaniu jawnym "za" głosował jeden radny, dwóch radnych było "przeciwnych" i dwóch radnych "wstrzymało się od głosu", w związku z czym projekt uchwały nie uzyskał pozytywnej opinii komisji (opinia stanowi załącznik nr 23 do protokołu).


Przewodniczący Rady Powiatu stwierdził, że zapis ujęty w projekcie uchwały, dotyczący okresu, na jaki przedmiotowa nieruchomość miałaby być wydzierżawiona tj. do 20 lat, jest bardzo elastyczny i nie oznacza, że umowa dzierżawy musi być zawarta na ten okres. Jednakże nie może to być 10 lat, skoro zakłada się, że inwestor za taki okres ma zapłacić z góry czynsz.


Radny Czesław Warakomski zapytał, czy formułowanie projektu uchwały dotyczącej dzierżawy bez określania okresu jej trwania jest zgodne z przepisami prawa.


Radca prawny, Zbigniew Haraburda wyjaśnił, że w przypadku uchwały dotyczącej wyrażenia zgody na wydzierżawienie, dopuszczalne jest wskazanie okresu dzierżawy lub w ogóle jego nie określanie. Jednakże w ten sposób stwarza się możliwość dowolnego ustalenia czasu dzierżawy dyrektorowi SPZOZ.


Przewodniczący Rady Powiatu udzielił głosu Andrzejowi Chmielewskiemu, Przewodniczącemu Rady Powiatowej Partii "Samoobrona RP", a następnie w związku z tym, że nie zgłoszono innych pytań do przedłożonego projektu uchwały, zarządził głosowanie.


W momencie głosowania na sali obrad znajdowało się 19 radnych.


W głosowaniu jawnym Rada Powiatu w Augustowie 14 głosami "za", przy 2 głosach "przeciwnych" i 3 głosach "wstrzymujących się" podjęła uchwałę Nr 206/XXVI/05
w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Augustowie (uchwała stanowi załącznik nr 24 do protokołu).

Przewodniczy Rady Powiatu ogłosił 10 minut przerwy.


Przerwa


Po wznowieniu obrad przystąpiono do realizacji kolejnych punktów porządku obrad sesji.


Ad. pkt 12. - Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2005 rok.


Skarbnik Powiatu, Mirosław Krakowski poinformował, że dokonanie proponowanych zmian w budżecie powiatu na 2005 rok w zakresie dochodów i wydatków nie spowoduje zmiany wysokości deficytu budżetowego. Wyjaśnił, że zmiany budżetu są związane przede wszystkim ze skutkami finansowymi zawarcia ugody restrukturyzacyjnej zobowiązań SPZOZ wobec powiatu augustowskiego, zgodnie z uchwałą nr 205/XXVI/05 podjętą przez Radę Powiatu podczas dzisiejszej sesji. Wskazał, że projekt uchwały zawierający zmiany w budżecie związane z odroczeniem terminu spłaty pożyczek udzielonych SPZOZ
w Augustowie przez powiat, zostanie przedłożony pod obrady następnej sesji Rady.


Główne zmiany budżetu dotyczą:

- w dziale 600 Transport i łączność - zwiększenia planu wydatków inwestycyjnych o kwotę 4.500 zł przeznaczoną na wykonanie studium wykonalności dwóch zadań - "Przebudowa ciągu drogowego Bargłów Kościelny - Granica Państwa" oraz "Przebudowa ulic miejskich powiatowych w Lipsku",

- w dziale 852 opieka społeczna - zmniejszenia o 5.500 zł dotacji dla Domu Pomocy Społecznej w Augustowie, ul. Studzieniczna 2 w związku niewykorzystaniem miejsc przeznaczonych na pensjonariuszy, przebywających w domach pomocy społecznej oraz zmian wysokości kwot dotacji dla poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego na podstawie porozumień, przeznaczonych na koszty utrzymania dzieci pochodzących z terenu powiatu augustowskiego, przebywających w placówkach opiekuńczo-wychowawczych na terenie innych miast i powiatów oraz na wypłatę świadczeń dla rodzin zastępczych.

- w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza - zmniejszenia planu dochodów i wydatków w Bursie Międzyszkolnej w Augustowie o kwotę 140.000 zł z tytułu usług świadczonych w okresie letnim,

- w dziale 750 Administracja publiczna - dokonania przeniesień środków w kwocie 10.000 zł z przeznaczeniem na zakup kserokopiarki w Starostwie Powiatowym,

- w dziale 801 Oświata i wychowanie - zwiększenia planu dochodów i wydatków związanych z przystąpieniem do realizacji projektu "Szkoła marzeń" przez Augustowskie Centrum Edukacyjne w Augustowie, finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego o kwotę 20.075 zł.


W załączniku nr 3 do projektu uchwały tj. w wykazie zadań inwestycyjnych, który każdorazowo jest przyjmowany w formie tekstu jednolitego, wprowadza się zmiany polegające na ujęciu wydatków związanych z wykonaniem studium wykonalności inwestycji "Przebudowa ciągu drogowego Bargłów Kościelny-Granica Państwa" oraz wprowadzeniu zadania polegającego na zakupie kserokopiarki w Starostwie Powiatowym.

W załączniku nr 4 tj. kwoty dotacji dla instytucji i podmiotów, zmiany dotyczą zmniejszenia dotacji dla Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci w Augustowie,
ul. Studzieniczna 2.

Zmiany wprowadzone w załączniku nr 5 do projektu uchwały polegają na zwiększeniu i zmniejszeniu kwot dotacji dla innych jednostek samorządu terytorialnego na podstawie porozumień z przeznaczeniem na koszty utrzymania dzieci z terenu powiatu augustowskiego w placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz rodzinach zastępczych.

W Planie przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym (załącznik nr 6) zmiany polegają na dokonaniu przeniesień środków w kwocie 80.000 zł z przeznaczeniem na koszty prac geodezyjno-kartograficznych i zwiększeniu planu wydatków funduszu o kwotę 14.000 zł z tytułu przekazania 10% odpisu od przychodów własnych dla Centralnego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym oraz Wojewódzkiego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym.

W załączniku nr 7 tj. wydatki na programy i projekty realizowane ze środków unijnych, dokonuje się uaktualnienia wysokości wydatków związanych z przestąpieniem do realizacji projektu "Szkoła marzeń" przez ACE, natomiast załącznik nr 8 zawiera objaśnienia proponowanych zmian w budżecie.


Radny Witold Naumowicz przedstawił opinię Komisji Budżetu i Finansów Rady Powiatu w sprawie proponowanych zmian w budżecie powiatu na 2005 rok (opinia stanowi załącznik nr 25 do protokołu).


Do przedłożonego projektu uchwały nie zgłoszono żadnych pytań, w związku z czym przestąpiono do głosowania.


W momencie głosowania na sali obrad znajdowało się 19 radnych.


W wyniku jawnego głosowania Rada Powiatu w Augustowie jednomyślnie 19 głosami "za" podjęła uchwałę Nr 207/XXVI/05 w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2005 rok (uchwała stanowi załącznik nr 26 do protokołu)



Ad. pkt 13. - Odpowiedzi na interpelacje radnych.


Starosta Augustowski, Franciszek Wiśniewski w odpowiedzi na interpelację zgłoszoną przez radnego Witolda Naumowicza, zapewnił, że odpowiednie służby dokonają analizy stanu bezpieczeństwa na wskazanym odcinku ulicy Hożej, a celem wyeliminowania istniejących zagrożeń zostaną zastosowane odpowiednie rozwiązania zgodne z przepisami ruchu drogowego.

Ad. pkt 14. - Przyjęcie protokołu z XXIV sesji Rady Powiatu z dnia 27 lipca 2005 r. oraz protokołu z XXV nadzwyczajnej sesji Rady Powiatu z dnia 18 sierpnia 2005 r.


Roman Krzyżopolski Przewodniczący Rady Powiatu poinformował, że protokoły
z obrad XXIV sesji Rady Powiatu z dnia 27 lipca 2005 r. oraz XXV nadzwyczajnej sesji Rady Powiatu z dnia 18 sierpnia br. były wyłożone do wglądu w Wydziale Organizacyjno - Prawnym Starostwa Powiatowego i podczas dzisiejszych obrad, w związku z czym radni mieli możliwość zapoznania się z ich treścią. Zapytał, czy ktoś z radnych ma uwagi lub zastrzeżenia do treści protokołów.

Do treści powyższych protokołów nie zgłoszono żadnych uwag.

W wyniku jawnego głosowania Rada Powiatu w Augustowie jednomyślnie przyjęła protokół z obrad XXIV sesji Rady Powiatu z dnia 27 lipca 2005 r. oraz protokół z obrad XXV nadzwyczajnej sesji Rady Powiatu z dnia 18 sierpnia br.

Ad. pkt 15. - Wolne wnioski i zapytania radnych.

Roman Krzyżopolski poinformował, że zgodnie z art. 25c ust. 12 ustawy
o samorządzie powiatowym Przewodniczący Rady Powiatu oraz Starosta, jako podmioty dokonujące analizy oświadczeń majątkowych, w terminie do dnia 30 października każdego roku przedstawiają Radzie Powiatu informację o osobach, które nie złożyły oświadczenia majątkowego lub złożyły je po terminie, nieprawidłowościach stwierdzonych w analizowanych oświadczeniach majątkowych wraz z ich opisem oraz o działaniach podjętych w związku z tymi nieprawidłowościami.


Następnie Starosta Augustowski, Franciszek Wiśniewski oraz Przewodniczący Rady Powiatu, Roman Krzyżopolski przedstawili w kolejności informacje dotyczące analizy oświadczeń majątkowych za 2004 rok, złożonych na ich ręce.

/ - informacja Starosty Augustowskiego stanowi załącznik nr 27 do protokołu,

- informacja Przewodniczącego Rady Powiatu stanowi załącznik nr 28 do protokołu /.


Radna Barbara Wierzbicka zapytała, jaki jest zakres i termin zakończenia prac remontowych prowadzonych na ul. Brzostowskiego w Augustowie?


Przewodniczący Rady Powiatu wyjaśnił, że przedmiotowa inwestycja jest realizowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku i do tej instytucji należałoby zgłosić zapytanie Pani radnej dotyczące terminu zakończenia prac. Natomiast informacje o zakresie prowadzonych robót można uzyskać w Urzędzie Miasta Augustowa. Ponadto powyższe dane są zamieszczane na stronie internetowej Generalnej Dyrekcji DKiA.


Innych wniosków i zapytań nie zgłoszono.

Ad. pkt 16. - Zakończenie obrad - godz. 1130.


Roman Krzyżopolski, Przewodniczący Rady Powiatu w Augustowie podziękował radnym i zaproszonym gościom za udział w obradach oraz w związku
z wyczerpaniem przyjętego porządku posiedzenia zamknął obrady XXVI sesji Rady Powiatu
w Augustowie.


Przewodniczący Rady Powiatu

Roman Krzyżopolski




Protokołowała:

Dorota Wiszniewska






Załączniki do protokołu są dostępne do wglądu w Wydziale Organizacyjno-Prawnym Starostwa Powiatowego w Augustowie, ul. 3 Maja 29.

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Powiatu Augustowskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Grzegorz Haraburda

Wprowadzający: Grzegorz Haraburda

Data wprowadzenia: 2005-12-02

Data modyfikacji: 2005-12-02

Opublikował: Małgorzata Mitros

Data publikacji: 2005-12-02