Protokół Nr XXXV/10

Protokół Nr XXXV/10
z XXXV sesji Rady Powiatu w Augustowie
z dnia 31 sierpnia 2010r.



Ad. pkt 1) – Otwarcie obrad.
XXXV Sesja Rady Powiatu w Augustowie rozpoczęła się o godz. 10.00 w sali konferencyjnej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Augustowie przy ul. Brzostowskiego 2. Przewodniczący Rady Powiatu Pan Roman Krzyżopolski otworzył obrady, a następnie powitał przybyłych na sesję radnych, naczelników wydziałów Starostwa Powiatowego, dyrektorów i kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych, służb, inspekcji i straży, przedstawicieli mediów lokalnych (lista zaproszonych gości stanowi załącznik nr 1 do protokołu).
Następnie Przewodniczący Rady Powiatu stwierdził, że zgodnie z podpisaną listą obecności w sesji uczestniczy 17 radnych. Nieobecni radni: Pan Robert Jagłowski, Pan Kazimierz Skokowski (lista obecności radnych stanowi załącznik nr 2 do protokołu)

Ad. pkt 2) - Przedstawienie porządku obrad.

Przewodniczący Rady Powiatu Pan Roman Krzyżopolski przypomniał, że proponowany porządek obrad został dostarczony wszystkim radnym wraz z materiałami na Sesję (załącznik nr 3 do protokołu). Zwrócił się z zapytaniem, czy ktoś z radnych chce zaproponować zmianę do porządku obrad. Nikt z radnych nie zawnioskował o wprowadzenie zmian do porządku obrad Sesji.
Następnie poinformował, że w dniu dzisiejszym wpłynął wniosek od Zarządu Powiatu w sprawie wprowadzenia do porządku obrad punktu dotyczącego przedłożenia informacji z wykonania budżetu Powiatu Augustowskiego za I półrocze 2010r., która została przyjęta przez Zarząd Powiatu w Augustowie uchwałą Nr 1048/136/10. (pismo stanowi załącznik nr 4 do protokołu).
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie wprowadzenie do porządku obrad punktu dotyczącego przedstawienia informacji z wykonania budżetu Powiatu Augustowskiego za I półrocze 2010r. Zaproponował ujęcie tego punktu jako 21 w porządku obrad. Odpowiednio zmianie uległaby numeracja kolejnych punktów porządku obrad.
Rada Powiatu w wyniku głosowania 17 głosami ,,za’’, przy braku głosów ,,przeciwnych’’, i braku głosów ,,wstrzymujących się’’ postanowiła wprowadzić do porządku obrad powyższy punkt.
Następnie Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie porządek obrad wraz z wprowadzonym punktem.
Rada Powiatu w wyniku głosowania 17 głosami ,,za’’, przy braku głosów ,,przeciwnych’’, i braku głosów ,,wstrzymujących się’’ przyjęła porządek obrad.

Porządek obrad, obejmował niżej wymienione punkty:
1. Otwarcie obrad.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Sprawozdanie Starosty Augustowskiego z pracy Zarządu Powiatu.
4. Interpelacje radnych.
5. Rozpatrzenie skargi wniesionej przez Wójta Gminy Płaska.
6. Rozpatrzenie skargi wniesionej przez Danutę i Tadeusza Waluś.
7. Rozpatrzenie skargi wniesionej przez Pana Tadeusza Samsika.
8. Podjęcie uchwały w sprawie dokonania przeniesień pomiędzy zadaniami, na które przeznacza się środki z PFRON w 2010r.
9. Podjęcie uchwały w sprawie określenia trybu pracy nad projektem uchwały budżetowej.
10. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Sztabin.
11. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Powiatu Augustowskiego na 2010r.
12. Podjęcie uchwały w sprawie nadania imienia Zespołowi Szkół Specjalnych w Augustowie oraz prawa posiadania sztandaru.
13. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu Augustowskiego.
14. Informacja SP ZOZ w Augustowie o przebiegu wykonania planu finansowego za I półrocze 2010r.
15. Informacja SPZZOD w Augustowie o przebiegu wykonania planu finansowego za I półrocze 2010r.
16. Podjęcie uchwały w sprawie uwzględnienia w projekcie budżetu na 2011 rok środków finansowych na realizację zadania inwestycyjnego pn. ,,Remont drogi powiatowej zamiejskiej Nr 1212B Barszcze – Dreństwo - Woznawieś od km 0+000 do km 5+725’’.
17. Podjęcie uchwały w sprawie przekazania zarządu drogą powiatową Nr 1187B Jabłońskie- Topiłówka - Mazurki od km 0+000 do km 2+431,30 oraz uwzględnienia w projekcie budżetu na 2011 rok środków finansowych na realizację zadania inwestycyjnego pn. ,,Przebudowa drogi powiatowej Nr 1187B Jabłońskie –Topiłówka -Mazurki od km 0+000 do km 2+431,30’’.
18. Podjęcie uchwały w sprawie przekazania zarządu drogą powiatową Nr 1193B Reszki-Łabętnik oraz uwzględnienia w projekcie budżetu na 2011 rok środków finansowych na realizację przebudowy drogi powiatowej Nr 1193B Reszki - Łabętnik w ramach inwestycji ,,Poprawa stanu infrastruktury drogowej i bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze Nr 1193B Reszki - Łabętnik i Nr 102877B Łabętnik- wieś’’.
19. Podjęcie uchwały w sprawie przekazania zarządu drogą powiatową Nr 1238B Kopczany- Dulkowszczyzna - Rogożyn Stary od km 0+000 do km 2+600 oraz uwzględnienia w projekcie budżetu na 2011 rok środków finansowych na realizację remontu drogi powiatowej Nr 1238B Kopczany – Dulkowszczyzna - Rogożyn Stary od km 0+000 do km 2+600 w ramach inwestycji ,,Przebudowa i remont ciągu komunikacyjnego w gminie Lipsk, obejmującego drogi gminne Nr 102760B i 102758B oraz drogę powiatową 1238B’’.
20. Podjęcie uchwały w sprawie uwzględnienia w projekcie budżetu na 2011 rok środków finansowych na realizację zadania inwestycyjnego pn. ,,Przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej Nr 1219B Białobrzegi - Gliniski, od km 0+000 do km 3+800, dł. odcinka 3,800 km’’.
21. Przedstawienie informacji z wykonania budżetu Powiatu Augustowskiego za I półrocze 2010r.
22. Odpowiedzi na interpelacje radnych.
23. Przyjęcie protokołu z XXXIV sesji Rady Powiaty z dnia 29 czerwca 2010r.
24. Wolne wnioski i zapytania radnych.
25. Zakończenie obrad.
Radnym przekazano materiały dotyczące informacji z wykonania budżetu Powiatu Augustowskiego za I półrocze 2010r.

Ad. pkt 3) - Sprawozdanie Starosty Augustowskiego z pracy Zarządu Powiatu w Augustowie.
Przewodniczący Rady Powiatu udzielił głosu Staroście Panu Franciszkowi Wiśniewskiemu, który złożył sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu w Augustowie
za okres od 30 czerwca 2010 r. do 31 sierpnia 2010 r., w brzmieniu:
,, Panie Przewodniczący, Wysoka Rado,
Składam Wysokiej Radzie sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu w Augustowie za okres od 30 czerwca 2010 r. do 31 sierpnia 2010 r.
Zarząd Powiatu w tym okresie odbył 7 posiedzeń, na których podjął 43 uchwały.
Pod obrady Wysokiej Rady w dniu dzisiejszym Zarząd kieruje 11 projektów uchwał, które będą szczegółowo omawiane podczas realizacji poszczególnych punktów porządku obrad dzisiejszej sesji.
Panie i Panowie Radni,
Uprzejmie informuję, że Zarząd, realizując uchwałę Rady Powiatu, podpisał z Wójtem Gminy Wilków umowę o udzieleniu pomocy finansowej w wysokości 50.000 zł na likwidację skutków powodzi. Środki przekazane przez Powiat Augustowski zostaną przeznaczone, zgodnie z życzeniem Gminy, na odbudowę drogi w Podgórzu.
W ramach posiadanych kompetencji Zarząd Powiatu podjął 3 uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu.
Na wniosek Dyrektora SP ZOZ w Augustowie Zarząd Powiatu, jako poręczyciel, postanowił dokonać zapłaty kolejnych rat kredytu zaciągniętego przez SP ZOZ
w Augustowie w BRE Bank Hipoteczny w Warszawie w wysokości: 23.917,54 zł oraz 24.331,99zł.
Zarządu Powiatu postanowił uwzględnić wniosek Dyrektora SP ZOZ dotyczący przedłużenia terminu spłaty pożyczki udzielonej w dniu 3 grudnia 2009 r. w wysokości 300.000 zł. Zarząd podpisał aneks do umowy, na mocy którego termin spłaty pożyczki został przesunięty do dnia 20 grudnia 2010 roku.
Zarząd Powiatu wziął pod uwagę fakt, że szpital w bieżącym roku realizuje projekt pn. ,,Podniesienie zdolności SP ZOZ w Augustowie do świadczenia procedur
w zakresie diagnostyki, leczenia zabiegów ratujących życie dzieci i dorosłych” współfinansowany ze środków unijnych. Wartość projektu opiewa na kwotę ponad 3 mln złotych, z czego około 2,5 mln zł to wartość sprzętu medycznego, pozostała kwota, to wartość wykonania systemu klimatyzacji na bloku operacyjnym. Szpital opłacił z własnych środków zakup sprzętu na kwotę 1.130.000 zł i obecnie czeka na refundację z Urzędu Marszałkowskiego w Białymstoku. Długotrwała procedura zatwierdzania wniosków o płatność oraz samego przekazania środków sprawiają, że spłata pożyczki przez SP ZOZ w terminie określonym umową jest niemożliwa.
Wysoka Rado,
Zarząd Powiatu postanowił o współorganizacji i współfinansowaniu:
1. XXX Maratonu Pływackiego o Puchar Augustowskiego WOPR,
2. VII Triathlonu Papieskiego,
Ponadto Zarząd Powiatu postanowił o współorganizacji i współfinansowaniu:
1. wspólnie z Ludowym Klubem Sportowym ,,Augustovia’’ wyjazdu Oliwii Kiołbasy – na Mistrzostwa Europy Juniorów w szachach,
2. wydanie tomiku poezji autorstwa augustowskiej poetki Józefy Drozdowskiej,
3. wyjazdu motywacyjno-integracyjnego do Poznania harcerzy z Hufca Związku Harcerstwa Polskiego w Augustowie,
4. wspólnie z Komendę Powiatową Straży Pożarnej w Augustowie ,,Powiatowych Zawodów Sportowo - Pożarniczych jednostek ochotniczych straży pożarnych w Augustowie’’.
Panie i Panowie Radni,
Na podstawie ,,Regulaminu…, przyjętego przez Radę Powiatu, Zarząd ustalił kwoty dodatków motywacyjnych i dodatków funkcyjnych poszczególnym dyrektorom szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Augustowski.
Zatwierdził również aneksy do arkuszy organizacji powiatowych szkół i placówek oświatowych na rok szkolny 2010/2011, jak również zatwierdzono plan naboru do klas pierwszych szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2010/2011.
Zarząd Powiatu powołał komisje egzaminacyjne do przeprowadzenia 10 postępowań egzaminacyjnych dla nauczycieli kontraktowych ubiegających się o stopień nauczyciela mianowanego.
Wysoka Rado,
Zarząd Powiatu przeanalizował wykaz posiadanych dokumentacji projektowych oraz uporządkowanych spraw własnościowych pasa drogowego w celu wyboru inwestycji, na które przygotowywane mają być wnioski o dofinansowanie ich realizacji w 2011 roku w ramach ,,Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008 - 2011”.
W materiałach na dzisiejszą sesję Rady Powiatu Zarząd przedłożył 5 projektów uchwał dotyczących inwestycji drogowych.
Dwa zadania tj. ,,Remont drogi powiatowej zamiejskiej Nr 1212B Barszcze – Dreństwo – Woznawieś’’ i zadanie inwestycyjne ,,Przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej Nr 1219B Białobrzegi – Gliniski’’ przy akceptacji Rady zostaną zgłoszone przez Powiat do realizacji w ramach ,,Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008 - 2011”.
Pozostałe 3 inwestycje na drogi powiatowe zgłoszą jednostki samorządu gminnego:
1. Gmina Bargłów Kościelny wniosek na dofinansowanie zadania pn. ,,Poprawa stanu infrastruktury drogowej i bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze Nr 1193B Reszki – Łabętnik ( odcinek kończący budowę ciągu drogowego Rutki – Rajgród) i Nr 102877B Łabętnik- wieś’’ ( droga gminna), w ramach której zostanie wykonana ,,Przebudowa drogi powiatowej Nr 1193B Reszki-Łabętnik’’. Szacunkowa wartość zadania wynosi 2 654 400.00 zł, przy czym 50% wartości – 1 327 200,00 zł będzie pochodziło z ,,Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011’’, 663 600,00 zł z budżetu Gminy Bargłów Kościelny i 663 600,00
zł z budżetu Powiatu Augustowskiego.
2. Miasto i Gmina Lipsk wniosek na realizację remontu drogi powiatowej Nr 1238B Kopczany – Dulkowszczyzna - Rogożyn Stary od km 0+000 do km 2+600 w ramach zadania pn. ,,Przebudowa i remont ciągu komunikacyjnego w gminie Lipsk, obejmującego drogi gminne Nr 102760B i 102758B oraz drogę powiatową 1238B’’. Szacunkowa wartość zadania, na drodze powiatowej, wynosi 1 000 000,00zł, przy czym 50% wartości - 500 000, 00 zł będzie pochodziło z ,,Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011’’, 250 000,00zł z budżetu Gminy Lipsk i 250 000,00 zł z budżetu Powiatu Augustowskiego.
3. Gmina Augustów na zadanie pn. ,,Przebudowa drogi powiatowej Nr 1187B Jabłońskie –Topiłówka -Mazurki od km 0+000 do km 2+431,30’’. Szacunkowa wartość zadania wynosi 2 980 800,00 zł przy czym 50% wartości zadania tj. 1 490 400,00 zł będzie pochodziło z ,,Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008 - 2011”, 745 200,00zł z budżetu Gminy Augustów, 745 200,00 zł z budżetu Powiatu Augustowskiego.
Panie i Panowie Radni,
Zarząd Powiatu przyjął informację z wykonania budżetu Powiatu Augustowskiego za I półrocze 2010r. oraz o przebiegu wykonania planu finansowego za I półrocze bieżącego roku przez SP ZOZ oraz SP ZZOD w Augustowie.
Powyższe informacje zostaną przedstawione Państwu Radnym podczas dzisiejszych obrad.

Panie Przewodniczący, Wysoka Rado,
Przedkładając niniejsze sprawozdanie, proszę o jego przyjęcie.’’
Do przedłożonego sprawozdania nie zgłoszono pytań, uwag. Przewodniczący Rady Powiatu stwierdził, że sprawozdanie zostało przyjęte.

Ad. pkt 4)- Interpelacje radnych.
Przewodniczący Rady Powiatu Pan Roman Krzyżopolski poprosił radnych o zgłaszanie interpelacji.
Głos zabrała Radna Pani Małgorzata Bielang, która zwróciła się z interpelacją w sprawie remontu drogi powiatowej Nr 1192B od drogi krajowej Nr 16 przez wieś Rutki Nowe, Rutki Stare, Grabowo do Janówki. (interpelacja złożona na piśmie stanowi załącznik nr 5 do protokołu). Radna poprosiła o podjęcie działań i udzielenie odpowiedzi na interpelację na piśmie.
Radny Pan Władysław Rukściński poparł interpelację Radnej Pani Małgorzaty Bielang podkreślając, że jest uzasadniona. Ponadto dodał, że przedłożył pismo do Zarządu Powiatu w Augustowie dotyczące najpilniejszych zadań drogowych, które powinny być wykonane. Powiedział, że nie będzie uszczegóławiał powyższych kwestii, gdyż zgłoszone tematy znane są Zarządowi Powiatu.
Więcej interpelacji nie zgłoszono.

Pkt 5 - Rozpatrzenie skargi wniesionej przez Wójta Gminy Płaska.
Przewodniczący Rady Powiatu poinformował, że Wójt Gminy Płaska wniósł do Rady Powiatu skargę na działania Starosty Augustowskiego. Treść skargi, jak również stanowisko Starosty zostało przekazane Radnym wraz z materiałami na dzisiejszą Sesję.
Następnie Przewodniczący Rady Powiatu udzielił głosu Naczelnikowi Wydziału Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej i Leśnictwa Panu Grzegorzowi Dadura, który w imieniu Starosty przedstawił wyjaśnienia do złożonej skargi.
Naczelnik zabierając głos stwierdził, że Wójt Gminy Płaska w dniu 17 sierpnia 2010r. złożył do Rady Powiatu skargę na czynności Starosty Augustowskiego oraz dnia 20 sierpnia 2010 r. wniósł uzupełnienie do skargi.
Poinformował, że pierwszy zarzut dotyczy działań Starosty Augustowskiego związanych z wyłączeniem gruntów leśnych z produkcji w miejscowości Rubcowo na działce nr 160/1 i w Serwach na działce nr 68/3 i 67/4. Drugi zarzut dotyczy działań Starosty związanych z wnioskiem Wójta Gminy Płaska o usunięcie 52 drzew w miejscowości Dalny Las na działce nr 154. W dalszej części swojej wypowiedzi Naczelnik wyjaśnił, że Wójt Gminy Płaska złożył do Starosty Augustowskiego dwa wnioski o wyłączenie gruntów leśnych z produkcji pod budowę dróg:
1) w dniu 01.06.2010r. pod budowę drogi na działce nr 160/1 w miejscowości Rubcowo,
2) w dniu 02.07.2010r. (datowany na 02.06.2010r.) pod budowę drogi na działkach nr 68/3 i 67/4 w miejscowości Serwy.
Naczelnik stwierdził, że zgodnie z art. 5 ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych właściwym w sprawie wyłączenia gruntów leśnych z produkcji pod drogę, również lasów niepaństwowych, jest Dyrektor Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych. W związku z powyższym postanowieniami:
1) z dnia 02.06.2010r. Nr OS.6112/4/10,
2) z dnia 02.07.2010r. Nr OS.6111/4/10,
Starosta Augustowski wnioski Wójta Gminy Płaska przekazał do rozpatrzenia Dyrektorowi Regionalnemu Lasów Państwowych w Białymstoku.
Od powyższych postanowień Wójt Gminy Płaska nie złożył zażaleń.
Z dokumentów dołączonych do skargi wynika, że w dniu 7 lipca 2010r. dla działki nr 160/1 w miejscowości Rubcowo i w dniu 14 lipca 2010 r. dla działek nr 67/4 i 68/3 w miejscowości Serwy, Wójt Gminy Płaska złożył do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska wnioski o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia polegającego na zmianie wykazanych lasów na użytek rolny.
Naczelnik przytoczył odpowiedź Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 21.07.2010r. i z dnia 26.07.2010r. w których wskazał Wójtowi Gminy jak ma przebiegać proces oceny oddziaływania na środowisko na obszarze Natura 2000 oraz wskazał, który organ jest właściwy do wydawania decyzji.
Niezrozumiałe jest tu postępowanie Wójta, stwierdził Naczelnik Pan Grzegorz Dadura, gdyż:
1) wyłączenie gruntów leśnych z produkcji pod budowę drogi,
2) zmiana lasu na użytek rolny
są dwiema odrębnymi sprawami, a ich załatwienie regulują różne ustawy. Kompetencje załatwienia pierwszej z nich określa ustawa o ochronie gruntów rolnych i leśnych i właściwym do jej załatwienia jest Dyrektor Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych. Drugą reguluje ustawa o lasach i tu kompetentnym jest Starosta. Do Starosty Augustowskiego Wójt Gminy Płaska zwracał się o wyłączenie gruntów leśnych z produkcji pod budowę drogi. Nieznane są powody, którymi kierował się Wójt składając wniosek do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia polegającego na zmianie lasu na użytek rolny. Na tych samych działkach leśnych Wójt Gminy Płaska raz chce budować drogę innym razem chce prowadzić uprawy, przy czym zawsze, pomimo precyzyjnie określonych kompetencji, składa wniosek do niewłaściwego organu.
Następnie Pan Grzegorz Dadura odniósł się do drugiego zarzutu informując, że w dniu 04.05.2010r do Starosty Augustowskiego wpłynął wniosek Wójta Gminy Płaska o usunięcie 52 drzew z drogi gminnej na działce nr 154 w miejscowości Dalny Las. Jako przyczynę usunięcia drzew określoną we wniosku wskazano, że drzewa te stwarzają zagrożenie dla pojazdów poruszających się po przedmiotowej drodze i ruchu pieszego.
Pan Grzegorz Dadura zwrócił uwagę na fakt, że w skardze kierowanej do Rady Powiatu Wójt Gminy Płaska jako przyczynę usunięcia drzew podaje przebudowę drogi związaną z utwardzeniem nawierzchni dywanikiem asfaltowym.
Jest to istotne zaznaczył, ponieważ zgodnie z obowiązującym prawem, za usunięcie drzew, które stwarzają zagrożenie nie nalicza się opłat, natomiast za usunięcie drzew związanych z przebudową drogi naliczane są opłaty.
W związku z tym, że w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Gminy Płaska przedmiotowe drzewa rosną na obszarze wpisanym do rejestru zabytków, Starosta Augustowski na podstawie art. 65 § 1 k.p.a. w związku z art. 83 ust 2 ustawy o ochronie przyrody postanowieniem Nr OS.6131/8/10 z dnia 27.05.2010r. sprawę przekazał do rozpatrzenia wg właściwości Podlaskiemu Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków. Od powyższego postanowienia Wójt Gminy Płaska nie złożył zażalenia. Postanowienie to jest zatem wiążące dla organów, zaskarżalne jedynie dla Wójta Gminy Płaska.
W dalszej części swojego wystąpienia Naczelnik wyjaśnił, że Wojewódzki Podlaski Konserwator Zabytków jeśli uznał się za niewłaściwego w tej sprawie, powinien zwrócić się do sądu o rozstrzygnięcie sporu kompetencyjnego. Natomiast Podlaski Wojewódzki Konserwator Zabytków nie zwraca się o rozstrzygnięcie sporu kompetencyjnego do właściwych organów, tylko postanowieniem z dnia 28.06.2010 i ponownie postanowieniem z dnia 26.07.2010r. przekazuje tę samą sprawę do rozpatrzenia Staroście Augustowskiemu. Wobec zaistniałej sytuacji Starosta Augustowski wnioskiem nr OS.6131/8/10 z dnia 02.08.2010r. zwrócił się do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego o wszczęcie z urzędu postępowania w sprawie stwierdzenia nieważności postanowień Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Obecnie postępowanie w tej sprawie zostało zawieszone do czasu rozstrzygnięcia sprawy przez Ministra.
Następnie Przewodniczący Rady Powiatu otworzył dyskusję.
Jako pierwszy zabrał głos Sekretarz Gminy Płaska. Wyjaśnił, że Gmina Płaska otrzymała pisma od Kierownika Delegatury Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz od Podlaskiego Konserwatora Zabytków, którzy jednoznacznie określają, że stanowisko przedmiotowe powinien zająć Starosta Augustowski. Ponadto dodał, że postępowanie jeszcze trwa i nie ma rozstrzygnięcia.
Przypomniał, że Gmina Płaska złożyła w ubiegłym roku wniosek do Programu Polska - Białoruś na dofinansowanie realizacji inwestycji drogowych na obszarze Gminy Płaska. Wnioski są objęte programem pomocowym.
Zaznaczył, że brak rozstrzygnięcia tych spraw stwarza zagrożenie utraty środków, które są istotne dla Gminy Płaska bowiem umożliwiają realizację budowy około 12 km dróg na kwotę przeszło 4 mln euro. Podkreślił, że ma nadzieję, że wniosek będzie rozpatrywany w niedługim czasie przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Warszawie.
Podkreślił, że inwestycje gminne są dla społeczeństwa bardzo ważne, a spory kompetencyjne są rozstrzygane w sądzie, a postępowania są długotrwałe.
Przewodniczący udzielił głosu Staroście Augustowskiemu Panu Franciszkowi Wiśniewskiemu, który stwierdził, że Starostwo Powiatowe rozstrzyga sprawy zgodnie ze swoimi kompetencjami. Powiedział, że Gmina Płaska powinna złożyć właściwy wniosek, w którym określi, czy działki wymienione w tej sprawie są z przeznaczeniem na drogi, czy też będą wyłączone z produkcji leśnej.
Następnie zabrał głos Radny Pan Władysław Rukściński, który powiedział, że jest to spór kompetencyjny. Podkreślił, że organy powinny ze sobą współpracować na zasadzie pomocniczości, że powinno dojść do porozumienia, gdyż środki jakie może pozyskać Gmina Płaska są potrzebne i przyczynią się do powstania drogi. Radny ma obawy, że jeżeli nie dojdzie do porozumienia środki zostaną przekazane na inny teren. Powiedział, że nie chce oceniać tej sytuacji, ale jego zdaniem brakuje porozumienia.
W dalszej kolejności zabrała głos Radna Pani Małgorzata Bielang, która stwierdziła, że trzeba z troską pochylać się nad potrzebami mieszkańców i warto odłożyć na bok animozje i sprawy ambicjonalne. Powiedziała, że zarówno Starosta Augustowski, jaki i Wójt Gminy Płaska oraz radni służą ludziom. Samorząd Gminy Płaska może stracić dotację i dlatego należy się porozumieć i spowodować, aby możliwe było pozytywne rozpatrzenie tej sprawy. Zaapelowała o większą troskę o rzeczywiste potrzeby ludzi.
Zabierając głos Radny Pan Grzegorz Wojdacki powiedział, że cały problem polega na tym, aby szybko poprawić wniosek.
Starosta Augustowski złożył oświadczenie, że z jego strony nie ma żadnej złej woli. Zaapelował, aby wnioski były składane zgodnie z kompetencjami do odpowiednich organów. Podkreślił, że jeżeli dobra wola ma polegać na tym, że pracownicy Starostwa Powiatowego mają pisać wnioski dla Gminy Płaska, to w związku z tym powinna być zatrudniona osoba do tych działań.
Radni nie zgłosili więcej pytań.
Następnie Przewodniczący Rady Powiatu przeprowadził głosowanie.

Rada Powiatu po rozpatrzeniu skargi Wójta Gminy Płaska na postępowanie Starosty Augustowskiego uznała skargę za niezasadną i podjęła uchwałę Nr 204/XXXV/10 (uchwała stanowi załącznik nr 6 do protokołu).
Wynik głosowania przedstawiał się w sposób następujący: obecnych podczas głosowania było 17 radnych, za uznaniem skargi za niezasadną głosowało 13 radnych, 2 radnych głosowało za uznaniem skargi za zasadną a 2 radnych wstrzymało się od głosu.



Ad. pkt 6) Rozpatrzenie skargi wniesionej przez Państwo Danutę i Tadeusza Waluś.
Przewodniczący Rady Powiatu poinformował, że Państwo Danuta i Tadeusz Waluś wnieśli do Rady Powiatu skargę na działania Starosty Augustowskiego. Treść skargi, jak również stanowisko Starosty przekazane zostało Radnym w materiałach na dzisiejszą Sesję.
Przewodniczący Rady Powiatu udzielił głosu Naczelnikowi Wydziału Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej i Leśnictwa Panu Grzegorzowi Dadura, który w imieniu Starosty przedstawił wyjaśnienia do złożonej skargi.
Zabierając głos Pan Grzegorz Dadura stwierdził, że Państwo Danuta i Tadeusz Waluś w dniu 17.08.2010r. złożyli skargę na czynności Starosty Augustowskiego związane z wydaniem decyzji nr OS.6111/19/06 z dnia 31.10.2006r., która zmieniła las na użytek rolny.
Poinformował, że Rada Powiatu w Augustowie na sesji w dniu 30 czerwca 2009r. . w obecności przedstawiciela Państwa Danuty i Tadeusza Waluś rozpoznawała już tę sprawę i podjęła uchwałę uznając skargę za niezasadną.
Obecnie podnoszone w skardze zarzuty wobec Starosty Augustowskiego dotyczą:
1) wydania decyzji o zamianie lasu na użytek rolny na podstawie nieprawomocnej decyzji Wojewody Podlaskiego,
2) nie wznowienia z urzędu postępowania w tej sprawie.
Naczelnik stwierdził, że Starosta Augustowski wydając decyzję zmieniającą las na użytek rolny dołożył w prowadzonym postępowaniu wszelkiej staranności. Przede wszystkim zażądał od wnioskodawcy decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz zawiesił postępowanie do czasu jej uzyskania.
Decyzję o podjęciu zawieszonego postępowania i dalszym jego prowadzeniu Starosta podjął po przedstawieniu przez wnioskodawcę decyzji Wojewody Podlaskiego o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 26.09.2006r, nr ŚR.II.AM.61141/22/06, oznaczonej jako ostateczna. Wojewoda Podlaski stwierdził jej ostateczność na dzień 16.10.2006r. Po otrzymaniu tej decyzji Starosta, w dwa tygodnie później tj. 31.10.2006r., decyzją nr OS.6111/19/06 zmienił las na użytek rolny.
W dniu wydawania przedmiotowej decyzji przez Starostę Augustowskiego decyzja Wojewody Podlaskiego była ostateczna, co zostało potwierdzone na decyzji stosownym zapisem z podpisem osoby upoważnionej.
Następnie Naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska Pan Grzegorz Dadura bardzo szczegółowo przedstawił Radnym cały proces postępowania powołując się na pisma, decyzje wydane w tej sprawie przez organy biorące udział w postępowaniu: Ministra Środowiska, Wojewodę Podlaskiego, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku, Prokuraturę Okręgową w Suwałkach, Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Suwałkach.
Ponadto Pan Grzegorz Dadura stwierdził, że z uwagi na fakt, że postępowanie w tej sprawie nadal jest prowadzone przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Suwałkach, do czasu jego zakończenia Starosta nie może podejmować czynności w tej sprawie.
Przewodniczący Rady Powiatu poinformował, że w obradach dzisiejszej sesji nie uczestniczą skarżący Państwo Danuta i Tadeusz Waluś. Następnie poprosił radnych o zadawanie pytań.
Radni nie zgłosili pytań.
Następnie Przewodniczący Rady Powiatu przeprowadził głosowanie.
Rada Powiatu po rozpatrzeniu skargi Państwa Danuty i Tadeusza Waluś na postępowanie Starosty Augustowskiego uznała skargę za niezasadną i podjęła uchwałę Nr 205/XXXV/10 ( uchwała stanowi załącznik nr 7 do protokołu).
Wynik głosowania przedstawiał się w sposób następujący: na 17 radnych uczestniczących w sesji Rady Powiatu, 13 radnych głosowało „za’’ uznaniem skargi za niezasadną, 4 radnych ,,wstrzymało się od głosu’’, brak było głosów ,,przeciwnych’’.

Ad. pkt 7)- Rozpatrzenie skargi wniesionej przez Pana Tadeusza Samsika.
Przewodniczący Rady Powiatu poinformował, że Pan Tadeusz Samsik wniósł do Rady Powiatu skargę na działania Starosty Augustowskiego. Treść skargi, jak również stanowisko Starosty odnośnie stawianych zarzutów zostało przekazane w materiałach na dzisiejszą Sesję.
Przewodniczący Rady Powiatu udzielił głosu Pani Bożennie Kondrackiej Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu, która w imieniu Starosty przedstawiła wyjaśnienia do skargi złożonej przez Pana Tadeusza Samsika.
Pani Bożenna Kondracka poinformowała, że wniosek o interwencję z dnia 18 lutego 2010r. Pana Tadeusza Samsika, zawierający zarzuty na działanie Starosty Augustowskiego, jako organu sprawującego nadzór nad Oddziałem PTTK w Augustowie, został przesłany przez:
1) Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Departament Administracji Publicznej pismo z dnia 12.03.2010r. nr: DAP/051-47/10/ŁS, data wpływu do Starostwa Powiatowego w Augustowie 19.03.2010r.,
2) Ministerstwo Sprawiedliwości, Biuro Ministra, Wydział Skarg i Wniosków pismo z dnia 29.03.2010r., nr: BM-lll-P-052-237/10/2, data wpływu do Starostwa Powiatowego w Augustowie 01.04.2010r.,
3) Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich pismo z dnia 14.05.2010r., nr: RPO-641793-1/10/MSW, data wpływu do Starostwa Powiatowego w Augustowie - 24.05.2010r.

Poinformowała, że odpowiedzi udzielili:
1) Ministerstwu Spraw Wewnętrznych i Administracji - Przewodniczący Rady Powiatu w Augustowie, pismem nr: OP.0715-2-24/10 w dniu 26.04.2010r.
2) Ministerstwu Sprawiedliwości - Przewodniczący Rady Powiatu w Augustowie, pismem nr: OP.0715-2-25/10 w dniu 29.04.2010r,
3) Rzecznikowi Praw Obywatelskich - Starosta Augustowski, pismem nr: OKiS. 5051/10/-8/10 w dniu 23.06.2010r.
Pani Bożenna Kondracka poinformowała, że odpowiedzi Przewodniczącego Rady Powiatu w Augustowie zostały przesłane do wiadomości Panu Tadeuszowi Samsikowi.
Ponadto sprawy poruszane przez Pana Tadeusza Samsika we wniosku o interwencję, zostały przez innego członka Klubu „Rakwa" (działającego w ramach Oddziału PTTK w Augustowie) - Pana Zbigniewa Rutkowskiego, zgłoszone do Prokuratury Okręgowej w Suwałkach. Prokurator Prokuratury Okręgowej w Suwałkach pismem z dnia 22 kwietnia 2010r. nr: II Pa.8/09 poinformował Starostę Augustowskiego, że sprawę pozostawiono bez dalszego biegu.
Naczelnik poinformowała, że dnia 17 maja 2010r. Pan Tadeusz Samsik wystosował kolejne pismo do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Departamentu Administracji Publicznej, stawiając zarzuty dotyczące sposobu załatwienia sprawy. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji pismo Pana Tadeusza Samsika przesłało do Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego, który zakwalifikował wniosek o interwencję Pana Tadeusza Samsika z dnia 18.02.2010r. jako skargę na działanie Starosty Augustowskiego i pismem nr: NK.IIIJP.0553-4/2010 z dnia 28 czerwca 2010r, skierował ją do rozpatrzenia przez Radę Powiatu w Augustowie.
We wniosku o interwencję z dnia 18 lutego 2010r. Pan Tadeusz Samsik zarzucił Staroście Augustowskiemu niewywiązywanie się z obowiązków służbowych. Stwierdził, że: „Starosta Augustowski od czterech lat toleruje dysponowanie i rozporządzanie majątkiem Oddziału PTTK przez osoby, które nigdy nie były wpisane w KRS jako pełnoprawni reprezentanci tego stowarzyszenia, wybór których został uchylony przez Sąd prawomocnym postanowieniem, a którzy mimo to po raz kolejny łamiąc prawo usiłują utrzymać się na tym majątku."
Pani Bożenna Kondracka podkreśliła, że do kompetencji starosty nie należą sprawy związane z majątkiem stowarzyszenia ani sprawy wyboru władz organizacji.
Starosta Augustowski sprawuje nadzór nad stowarzyszeniami mającymi swoją siedzibę na terenie powiatu augustowskiego w oparciu o art. 25 - 32 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989r. Prawo o stowarzyszeniach
Na podstawie art. 25 ustawy Starosta ma prawo:
1) żądać dostarczenia przez zarząd stowarzyszenia, w wyznaczonym terminie, odpisów uchwał walnego zebrania członków (zebrania delegatów),
2) żądać od władz stowarzyszenia niezbędnych wyjaśnień.
Oddział PTTK w Augustowie jest stowarzyszeniem zarejestrowanym w Krajowym Rejestrze Sądowym, prowadzonym przez Sąd Rejonowy Sąd Gospodarczy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego. Obowiązkiem każdego podmiotu zarejestrowanego w Krajowym Rejestrze Sądowym jest ujawnianie wszelkich zmian w jego danych wpisanych do rejestru (tak stanowi art. 22 ustawy z dnia 20 sierpnia 1997r. o Krajowym Rejestrze Sądowym). Zgodnie z art. 23 sąd rejestrowy bada, czy dołączone do wniosku dokumenty są zgodne pod względem formy
i treści z przepisami prawa i czy zgłoszone dane są zgodne z rzeczywistym stanem, jeżeli ma w tym względzie uzasadnione wątpliwości.
Oddział PTTK w Augustowie jest jednostką organizacyjną Ogólnopolskiego stowarzyszenia - Polskiego Towarzystwa Turystyczno - Krajoznawczego z siedzibą w Warszawie i sprawy majątkowe organizacji regulują przepisy art. 82-87 Statutu Polskiego Towarzystwa Turystyczno - Krajoznawczego.
W dalszej części wypowiedzi Naczelnik stwierdziła, że Starosta Augustowski, w ramach nadzoru sprawowanego nad Oddziałem PTTK w Augustowie, żądał dostarczenia przez Zarząd Stowarzyszenia, w wyznaczonym terminie, odpisów uchwał walnego zebrania członków (zebrania delegatów) oraz żądał złożenia niezbędnych wyjaśnień. Po stwierdzeniu nieprawidłowości, podejmował działania adekwatne do zaistniałych niezgodności.
Starosta Augustowski po stwierdzeniu, że uchwały Nadzwyczajnego Zjazdu Oddziału PTTK w Augustowie z dnia 18 marca 2006r., m.in. w sprawie wyboru władz organizacji, mogły zapaść niezgodnie ze statutem Stowarzyszenia, działając zgodnie z art. 28 i art. 30 ust. 1 ustawy Prawo o stowarzyszeniach wystąpił w dniu 2 czerwca 2006r. z wnioskiem do Sądu Rejonowego w Augustowie o uchylenie powyższych uchwał oraz o ustanowienie kuratora dla Oddziału PTTK w Augustowie.
W czasie, gdy sprawa Oddziału PTTK w Augustowie nie była jeszcze zakończona przez Sąd, Zarząd Główny PTTK w Warszawie Uchwałą nr 314/XVI/2008 z dnia 14 grudnia 2008r. w sprawie zapewnienia Oddziałowi PTTK w Augustowie warunków do przygotowania i odbycia Zjazdu Oddziału oraz ochrony majątku tego Oddziału, powołał Zarząd Tymczasowy Oddziału PTTK w Augustowie, zobowiązując ten organ do przygotowania i zwołania w I kwartale 2009r. Zjazdu Oddziału. Zarząd Tymczasowy Oddziału PTTK w Augustowie został wpisany w dniu 10 lutego 2009r. do Krajowego Rejestru Sądowego.
Wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym był wiążący zarówno dla Starosty, jak i dla Sądu Rejonowego w Augustowie. Wniosek Starosty o powołanie kuratora stał się w tej sytuacji bezprzedmiotowy.
Sąd Rejonowy w Augustowie postanowieniem z dnia 19 marca 2009r. uchylił uchwały Nadzwyczajnego Zjazdu Oddziału PTTK w Augustowie podjęte w dniach 18 marca 2006r. i 15 września 2006r. oraz umorzył postępowanie w zakresie ustanowienia kuratora, uwzględniając fakt powołania przez Zarząd Główny PTTK Zarządu Tymczasowego Oddziału PTTK w Augustowie.
Naczelnik poinformowała, że Pan Tadeusz Samsik, jako uczestnik postępowania, złożył zażalenie od postanowienia Sądu z dnia 19 marca 2009r. do Sądu Okręgowego w Suwałkach i Sądu Rejonowego w Augustowie. Ostatecznie sprawa zakończyła się wydaniem postanowienia z dnia 20 lipca 2009r. o oddaleniu wniosku.
W dniu 28 marca 2009r. odbył się Zjazd Oddziału PTTK w Augustowie, zwołany przez Zarząd Tymczasowy, podczas którego wybrano władze i uchwalono nowy statut Oddziału. Zmiana statutu, skład Zarządu i Komisji Rewizyjnej Oddziału PTTK w Augustowie, uchwalone w dniu 28 marca 2009r., zostały wpisane w dniu 5 maja 2010r. do Krajowego Rejestru Sądowego.
Na wniosek członków Klubu „Rakwa" działającego w ramach Oddziału PTTK w Augustowie, poinformowała Pani Naczelnik, Starosta Augustowski dwukrotnie zlecał radcy prawnemu, wskazanemu przez członków Klubu, sporządzenie opinii prawnej. Zgodnie z opinią prawną powództwo do Sądu o uznanie uchwał za nieistniejące (art. 189 k.p.c.) lub ustalenie nieważności Uchwały nr 314/XVI/2008 z dnia 14 grudnia 2008r. Zarządu Głównego PTTK i uchwał podjętych w dniu 28 marca 2009r. przez Zwyczajny Zjazd Oddziału PTTK w Augustowie, przysługuje członkom stowarzyszenia w trybie procesowym na podstawie art. 189 k.p.c, art. 8 ust. 2 i art. 45 ust. 1 Konstytucji, art. 58 ust. 1 i 2 k.c, art. 6 konwencji o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności z dnia 4 listopada 1950r.
Na zakończenie swojej wypowiedzi Naczelnik stwierdziła, że Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Departament Administracji Publicznej w piśmie nr: DAP/051-47/10/ŁS z marca 2010r. wystosowanym do Pana Tadeusza Samsika napisało, iż: „W przypadku natomiast posiadania przez Pana dowodów świadczących o popełnieniu przestępstwa, należy poinformować o tym fakcie właściwą miejscowo Prokuraturę.
Przewodniczący Rady Powiatu otworzył dyskusję.
Głos zabrał skarżący Pan Tadeusz Samsik członek Klubu ,,Rakwa’’, który przekazał radnym pismo z pytaniami dotyczącymi wniesionej przez niego skargi. (pismo stanowi załącznik nr 8 do protokołu). Następnie Pan Tadeusz Samsik odniósł się do wyjaśnień, które zostały przedstawione w przedmiotowej sprawie przez Panią Bożennę Kondracką, Naczelnika Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu.
Pan Tadeusz Samsik w swojej wypowiedzi podkreślił, że w rozpatrywanej sprawie należy poinformować radnych o piśmie z dnia 28 czerwca 2010r., które zostało przesłane przez Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku i odczytał treść tego pisma.
Następnie zaznaczył, że w sprawie funkcjonowania Oddziału PTTK w Augustowie składał już skargę na czynności Starosty Augustowskiego. Podkreślił, że Oddział Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego w Augustowie posiada duży majątek a działania jakie są podejmowane, mają na celu doprowadzenie do upadku Oddziału PTTK w Augustowie i do wykupienia tego majątku. W swojej dalszej wypowiedzi Pan Tadeusz Samsik odniósł się do wniosku, który był składany do Komisji Turystyki, zapytywał o odpowiedź na wniosek i poinformował, że zgłosił sprawę Oddziału PTTK w Augustowie do prokuratury i wystąpił do sądu o wznowienie postępowania.
Następnie Skarżący zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Rady Powiatu o udzielenie głosu Panu Marianowi Dyczewskiemu, członkowi Oddziału PTTK w Augustowie.
Pan Marian Dyczewski w swoim wystąpieniu poinformował radnych o zmianach personalnych we władzach Oddziału PTTK w Augustowie, które miały miejsce w 2005 roku. Następnie przedstawił krótko historię powstania PTTK i Oddziału PTTK w Augustowie.
Pan Marian Dyczewski zaznaczył, że w 2005 roku, według niego, wybory do władz stowarzyszenia nie zostały przeprowadzone prawidłowo, bo niezgodnie ze statutem stowarzyszenia i przedstawił radnym okoliczności tych wyborów, podkreślając, że przedmiotowa sprawa rozpoczęła się w 2005r. i do chwili obecnej nie została wyjaśniona, a majątek Oddziału PTTK w Augustowie ,,marnieje’’. Podkreślił, że w 2005r. funkcjonowało 6 stanic na terenie Powiatu Augustowskiego, natomiast do dzisiaj pozostały 3 stanice, które działają, a pozostałe już nie istnieją. Pan Marian Dyczewski podkreślił, że w chwili obecnej Oddział PTTK w Augustowie nie posiada biura.
Następnie Pan Marian Dyczewski odniósł się do wypowiedzi Pani Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu, wyjaśniając, że Zarząd Główny PTTK oraz sąd miał prawo do tego, aby utworzyć Tymczasowy Zarząd Oddziału PTTK w Augustowie, jednakże Zarząd został wybrany na bazie tych samych ludzi, którzy dotychczas sprawowali władzę w Oddziale PTTK w Augustowie.
W dalszej części swojego wystąpienia przedstawił uwagi do działania Starosty Augustowskiego w sprawie Oddziału PTTK w Augustowie. Poinformował, że Radca Prawny Starostwa Powiatowego na rozprawie sądowej powiedział, że należy powołać kuratora, który zwoła walne zgromadzenie, które będzie prawne, jednakże wniosek o powołanie kuratora został wycofany. Podkreślił, że powołanie kuratora przyczyniłoby się do zwołania zjazdu z powiadomieniem wszystkich członków, którzy są na liście czyli około 120 osób. Podkreślił, że nie rozumie jak doszło do tego, że w maju tego roku dopiero KRS uznał ten Zarząd. Na zakończenie zawnioskował do Rady Powiatu by uznała skargę za zasadną.
Następnie Przewodniczący Rady Powiatu udzieli głosu w przedmiotowej sprawie Członkowi Oddziału PTTK w Augustowie Panu Zbigniewowi Rutkowskiemu, który złożył oświadczenie, że Jego wystąpienie nie ma charakteru roszczeń pozamerytorycznych w stosunku do Starosty Augustowskiego, a motywem wszystkich działań jest wyłącznie sprzeciw na bezprawne czyny, które w tej sprawie występowały.
W swoim wystąpieniu Pan Zbigniew Rutkowski podkreślił, że sprawa Oddziału PTTK w Augustowie była wnoszona do Rady Powiatu dwukrotnie, jak również do Komisji Promocji, Edukacji, Kultury i Sportu, oczekując odpowiedzi.
Zwrócił uwagę, że sprawa funkcjonowania Oddziału PTTK toczy się już od 5 lat. Poinformował radnych o uwagach dotyczących wycofania wniosku przez Starostę Augustowskiego o ustanowienie kuratora dla Oddziału PTTK w Augustowie, który zwołałby Zjazd i przeprowadził wybory. Mówił, ze był już kandydat na kuratora, ale wniosek został wycofany.
Wyjaśnił, że korespondencja z Prokuraturą Okręgową w Suwałkach jednoznacznie wskazuje na to, że prokuratura nie może wyręczać organu, który jest do tego powołany. Prokuratura występowała o wskazanie, czy te uchwały, które zapadły na ostatnim zjeździe są zgodne z prawem, odpowiedź była bardzo ogólna. Dopiero po dwóch miesiącach Radca prawny to potwierdził.
Podkreślił, że Zarząd Oddziału PTTK działa nieprawnie. Doszło do naruszenia statutu PTTK, ale nadal ten Zarząd funkcjonuje. Ponadto po roku czasu KRS zarejestrował Zarząd PTTK w Augustowie nie rozpatrując tego merytorycznie. Prośby, który były kierowane do Starosty miały na celu wyjaśnienie, czy Zarząd działa prawnie, nie było tu kwestii merytorycznych rozpatrywania sprawy, czy Zarząd jest potrzebny, czy działa w dobrej wierze. Zarząd był zwoływany 8 razy w ciągu jednej kadencji i 4 razy wybierane były te same osoby.
Przypomniał, że podczas spotkania u Pana Starosty należy napisać o niewyjaśnionych kwestia związanych z Oddziałem PTTK w Augustowie. Radca prawny otrzymał takie pismo, jednakże stwierdził, że sprawy te nie leżą w kompetencjach Starosty.
Pan Zbigniew Rutkowski podkreślił, że dobrze byłoby wyznaczyć komisję, która przy udziale osób zainteresowanych zrobiłaby audyt.
Przypomniał, że zbudowano Oddział PTTK w Augustowie przy Jego udziale i został on uznany jako jeden z lepszych w Europie i dlatego też uważa, że nie można tego zaprzepaścić. Stwierdził, że nie ma nic przeciwko, aby grupy dzierżawne w pewnych dziedzinach: gastronomicznych, noclegowych nadal funkcjonowały. PTTK w Augustowie powinien służyć młodzieży, która dzięki niemu ma możliwość uprawiania żeglarstwa.
Następnie głos zabrał Wicestarosta Jarosław Szlaszyński, który zauważył, że na dzisiejszym posiedzeniu rozpatrywane są 3 skargi, dotyczące sporów kompetencyjnych. W swoim wystąpieniu Pan Zbigniew Rutkowski wymienił organy, które miałyby uczestniczyć w rozpatrywania kwestii funkcjonowania Oddziału PTTK w Augustowie tj. Rada Powiatu, Zarząd Powiatu, Starosta Augustowski, czy też Komisja, która miała być powołana przez Radę Powiatu. Podczas dzisiejszych wystąpień zostało potwierdzone, że sprawą PTTK w Augustowie zajmowała się prokuratura, ministerstwo, rzecznik praw obywatelskich, szereg innych organów. Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu w swoim wystąpieniu wyraźnie przedstawiła jakie uprawnienia mają poszczególne organy. Kompetencje są wyraźnie określone. Rada Powiatu nie jest organem, który w toku bieżących prac miałby zajmować się sprawami PTTK w Augustowie i dlatego też sprawa nie stawała podczas Rady Powiatu. Natomiast dzisiaj jest przedmiotem obrad ze względu na skargę, która została złożona na postępowanie Starosty Augustowskiego. Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu przedstawiła precyzyjnie przebieg postępowania w powyższej sprawie. W wypowiedziach Pana Zbigniewa Rutkowskiego była mowa o audycie oraz o komisji, która miałaby dokonać takiego audytu. Rada Powiatu nie posiada takich kompetencji, aby powoływać specjalną komisję do badania takiej sprawy.
Następnie Wicestarosta odniósł się do kwestii rozporządzania majątkiem Oddziału PTTK w Augustowie, wyjaśniając, że Starosta Augustowski nie może dysponować majątkiem stowarzyszenia, wyraźnie o tym mówi ustawa Prawo o stowarzyszeniach. Wicestarosta następnie podkreślił, że KRS nie może rozstrzygać kwestii, czy zgłoszone osoby wybierane są po raz kolejny.
Wicestarosta podkreślił, że wiosną 2006r. Starosta Augustowski podjął przypuszczenie, że władze Zarządu PTTK w Augustowie mogły być wybrane niezgodnie z prawem, i w związku z tym został skierowany do sądu wniosek o uchylenie uchwał i ustanowienie kuratora. Kurator wyznaczony przez sąd jest zobowiązany do przeprowadzenia procedury wyborczej. W trakcie postępowania Zarząd Główny i Zarząd Oddziału PTTK uznał roszczenia Starosty i zapadł wniosek o umożliwienie Zarządowi Tymczasowemu przeprowadzenie wyborów. W związku z powyższym wniosek o ustanowienie kuratora z punktu widzenia procedury wyborczej zarządzania Oddziałem stał się bezprzedmiotowy i dlatego też przedstawiciel Starosty ten wniosek wycofał. Powyższe działania były właściwe i sąd wyraził na to zgodę. Następnie wyjaśnił, że władze wybrane ostatnio w PTTK w Augustowie, które są kwestowane przez skarżących członków PTTK, zostały uznane i wpisane do KRS.
Wicestarosta zaznaczył, że jeżeli Skarżący posiadają wiedzę o nieprawidłowościach w funkcjonowaniu Oddziału PTTK w Augustowie to powinni zgłosić to do właściwych organów, a nie kierować roszczeń do Starosty Augustowskiego, który ma wąskie uprawnienia w zakresie sprawowania nadzoru nad stowarzyszeniami.
Wicestarosta wniósł o uznanie skargi za niezasadną.

Przewodniczący Rady Powiatu udzielił głosu Panu Marianowi Dyczewskiemu, który odpowiedział, że w swych roszczeniach członkowie PTTK w Augustowie nie żądają, aby Starosta zarządzał majątkiem stowarzyszenia, a wyłącznie monitują o przeprowadzenie, zgodnie z ustawą, prawnego zajazdu, na którym zostanie prawnie wybrany Zarząd, który będzie zarządzał majątkiem. Pan Marian Dyczewski powiedział, że występowano do prawidłowych organów, natomiast uważa, że doszło do przedłużenia w czasie i dlatego też sprawa PTTK pozostaje wciąż nierozwiązana. Pan Marian Dyczewski powiedział, że proponuje, aby rozwiązać tą sytuację powołując kuratora, albo osobę wybraną przez Radę Powiatu do zorganizowania zjazdu ze 120 osób, które są członkami PTTK, jednakże nie wie, czy Rada Powiatu ma takie uprawnienia.
Głos zabrał Wicestarosta, który powiedział, że do ustanowienia kuratora nie ma przesłanek prawnych. Pan Zbigniew Rutkowski zwracał się z prośbą o zlecenie opinii do Radcy Prawnego i takie działania zostały podjęte. Podkreślił, że działania, które są podejmowane są zgodne z prawem i w ramach posiadanych kompetencji. Powiedział, że jeżeli większość członków stowarzyszenia ma obiekcje co do funkcjonowania władz oraz sposobu gospodarowania majątkiem to stowarzyszenie posiada organy statutowe, jakim jest Komisja Rewizyjna, istnieje też możliwość zwołania zjazdu w celu uporządkowania tych spraw.
Radny Władysław Rukściński zabierając głos powiedział, że był czas kiedy można było wyznaczyć kuratora, który przeprowadziłby zgodnie ze statutem nowe wybory i sytuacja byłaby czysta i nie prowadziłoby to do konfliktów. Uważa, że wycofanie kuratora było błędem i w tym zakresie uważa, że skarga jest zasadna.
Wicestarosta wyjaśnił, że gdyby kurator został wyznaczony to w jednym czasie funkcjonowałby tymczasowy organ zarządu Oddziału PTTK oraz kurator i dlatego też sąd podzielił rozumowanie wnioskodawcy i zdecydował, że zarządzać będzie jeden organ i znajduje to odzwierciedlenie w postanowieniu Sądu.
Zabierając głos w dyskusji Pan Tadeusz Samsik oświadczył, że do tej pory żaden Zarząd nie został wybrany prawnie. Następnie podkreślił, że według jego wiedzy były problemy z pozyskaniem dokumentacji z wyborów Zarządu Oddziału PTTK w Augustowie, dokumentacja nie była kompletna.
Przewodniczący Rady Powiatu powiedział, że na dzisiejszym posiedzenie nie będą rozstrzygane sprawy działalności gospodarczej Oddziału PTTK w Augustowie, a wyłącznie jest rozpatrywana skarga na działania Starosty Augustowskiego. Podkreślił, że są organy, które zajmują się tego rodzaju sprawami.
Pan Zbigniew Rutkowski powiedział, że Starostwo Powiatowe jest organem nadzorczym nad stowarzyszeniem, jeżeli otrzymało zawiadomienie mogło samo sprawdzić, czy stowarzyszenie działa zgodnie z prawem, czy nie narusza postanowień statutu.
Radna Małgorzata Bielang zabierając głos powiedziała, że przysłuchiwała się wyjaśnieniom obu stron i powyższa sprawa jest zawikłana i trudna do ustosunkowania się bardzo rzetelnie i merytorycznie ze względu na fakt, że trwa wiele lat. Skarga jest na postępowanie Starosty i na dzisiejszym posiedzeniu wiele razy pojawia się wątek kompetencji. Starosta powinien stać na straży prawa, jako reprezentant władzy samorządowej i państwowej. Radna powiedziała, że z wypowiedzi przedmówców trudno jest jej ustalić, czy kurator był powołany, czy też nie. Nieznana jest dokumentacja w tej sprawie. Powiedziała, że jako członek Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu powinna znać sprawę, gdyż toczy się ona długi okres czasu i z wypowiedzi wynika, iż była spychana na różne organy. Komisja Rewizyjna powinna zająć się tą sprawą, albo przynajmniej posiadać wiedzę w tym zakresie. Wszystkie skargi, które dzisiaj są rozpatrywane przedstawiają pewien obraz i rzutują na wykonywanie obowiązków Pana Starosty. Radna zaznaczyła, że jej wypowiedź nie ma charakteru zarzutów do osoby Pana Starosty, a wyłącznie do kompetencji urzędu. Radna ponadto stwierdziła, że nie ma przekonania, że w tej sprawie Pan Starosta dopełnił wszystkich czynności i opieszałość w tej sprawie mogła być czynnikiem istotnym. Następnie zgłosiła wniosek do Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu, aby zainteresować się tym tematem, gdyż sprawa jest społecznie ważna. Ponadto dodała, że Krajowy Zarząd PTTK powinien również zająć się tą sprawą.
Wicestarosta odpowiedział, że Pani Radna Małgorzata Bielang mówi o stronach konfliktu, jednakże Starosta nie jest stroną konfliktu. Ponadto powiedział, że należałoby skonfrontować powyższe wypowiedzi z drugą stroną, która przeprowadziła wybory władz stowarzyszenia PTTK w Augustowie i wtedy można byłoby wyrobić zdanie w tej sprawie. Zaznaczył, że sprawa PTTK nie jest nową sprawą, gdyż stawała dwukrotnie w tej kadencji na posiedzeniu Rady w dniu 1 sierpnia 2008r oraz 3 grudnia 2009r. i informacje w tej sprawie były udzielane. Podkreślił, że nie ma mowy o opieszałości, gdyż sprawa była rozpatrywana przez KRS i wątpliwości jakie się pojawiały były brane pod uwagę. Jednakże w rezultacie Sąd Gospodarczy wpisał nowe władze do KRS i władze oddziału PTTK i Zarząd Główny uznały tę decyzje.
Radca Prawny Tadeusz Pieślak zabierając głos w dyskusji stwierdził, że sprawy formalno – prawne są rozstrzygane przez sąd i są prawomocne, a wnoszenie tych okoliczności jest niczym nieusprawiedliwione, gdyż są prawomocne orzeczenia sądu. Podkreślił, że Starosta nie ma kompetencji do wyboru władz. Ponadto dodał, że nie można oczekiwać, że Rada Powiatu organ samorządowy ma stanowić o wyborze władz stowarzyszenia.
Pan Zbigniew Rutkowski i Pan Tadeusz Samsik zwrócili się z pytaniem do Radcy Prawnego, czy zostało naruszone prawa przy wyborze władz Oddziału PTTK w Augustowie.
Radca Prawny Tadeusz Pieślak powiedział, że należy przeczytać orzeczenie sądowe w tej kwestii.
Przewodniczący Rady Powiatu zamknął dyskusję w przedmiotowej sprawie a następnie odniósł się do wniosku Radnej Małgorzaty Bielang wyjaśniając, że wniosek może być ujęty w planie kontroli Komisji Rewizyjnej, ale za zgodą Rady Powiatu zgodnie z § 45 Statutu Powiatu Augustowskiego.
Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie wniosek, zwracając się z pytaniem, kto jest za tym, aby Komisja Rewizyjna Rady Powiatu przeprowadziła postępowanie kontrolne związane ze skargą na działalność Starosty Augustowskiego w zakresie omawianej skargi Pana Tadeusza Samsika.
Rada Powiatu w wyniku głosowania 3 głosami ,,za’’, przy 12 głosach ,,przeciwnych’’ i 2 głosach ,,wstrzymujących się’’ oddaliła wniosek Radnej Małgorzaty Bielang.
Radni nie zgłosili więcej pytań do przedstawionego projektu uchwały.

Następnie Przewodniczący Rady Powiat poddał pod głosowanie projekt powyższej uchwały dotyczący rozpatrzenia przedmiotowej skargi.
Na 17 radnych uczestniczących w sesji Rady Powiatu, 12 radnych głosowało „za’’ uznaniem skargi za niezasadną, 2 radnych ,,wstrzymało się od głosu’’, przy 2 głosach ,,przeciwnych’’.
W związku z powyższym Rada Powiatu uchwałą Nr 206/XXXV/10 uznała skargę Pana Tadeusza Samsika na postępowanie Starosty Augustowskiego za niezasadną. ( uchwała stanowi załącznik nr 9 do protokołu).


Przewodniczący Rady Powiatu ogłosił 10 minutową przerwę. Po wznowieniu obrad Rada Powiatu realizowała kolejne punkty porządku sesji w składzie 13 osobowym.

Ad. pkt 8) – Podjęcie uchwały w sprawie dokonania przeniesień pomiędzy zadaniami, na które przeznacza się środki z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2010r.
Przewodniczący Rady Powiatu udzielił głosu Panu Zdzisławowi Wasilewskiemu Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie, który szczegółowo omówił projekt uchwały w sprawie dokonania przeniesień pomiędzy zadaniami, na które przeznacza się środki z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2010r.
Projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany przez:
- Komisję Budżetu i Finansów (opinia Komisji stanowi załącznik nr 10 do protokołu),
- Komisję Rodziny, Zdrowia i Pomocy Społecznej, Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli (opinia Komisji stanowi załącznik nr 11 do protokołu).
Radni nie zgłosili pytań do przedstawionego projektu uchwały, w związku z czym Przewodniczący Rady Powiatu przeprowadził głosowanie.
Rada Powiatu w wyniku jawnego głosowania /liczba obecnych radnych w trakcie głosowania – 13. Wyniki głosowania: za - 13, przeciw – 0, wstrzymało się - 0/ podjęła uchwałę Nr 207/XXXV/10 w sprawie dokonania przeniesień pomiędzy zadaniami, na które przeznacza się środki z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2010 roku (uchwała stanowi załącznik nr 12 do protokołu).
Na salę obrad przybyło 3 radnych, w dalszej części posiedzenia uczestniczyło 16 radnych.

Ad. pkt 9) - Podjęcie uchwały w sprawie określenia trybu pracy nad projektem uchwały budżetowej.
Przewodniczący Rady Powiatu udzielił głosu Skarbnikowi Powiatu Panu Mirosławowi Krakowskiemu, który szczegółowo omówił projekt uchwały w sprawie określenia trybu pracy nad projektem uchwały budżetowej.
Skarbnik Powiatu wyjaśnił, że projekt uchwały został przygotowany w związku z wejściem w życie przepisów nowej ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Zgodnie z art. 234 ustawy organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego określa tryb prac nad projektem uchwały budżetowej a w szczególności:
1. wymaganą szczegółowość projektu budżetu jednostki samorządu terytorialnego,
2. terminy obowiązujące w toku prac nad projektem uchwały budżetowej jednostki samorządu terytorialnego,
3. wymogi dotyczące uzasadnienia i materiały informacyjne, które zarząd przedłoży organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego wraz z projektem uchwały budżetowej,
W § 4 projektu uchwały określono szczegółowość projektu uchwały budżetowej, natomiast w § 5 i 6 określono wymogi dotyczące uzasadnienia oraz materiały jakie Zarząd Powiatu ma przedłożyć wraz z projektem. Terminy i procedurę prac nad projektem uchwały budżetowej określone w § 7 i 8 proponuje się ustalić w sposób obecnie obowiązujący.
Przewodniczący Rady Powiatu udzielił głosu Przewodniczącemu Komisji Budżetu i Finansów.
Przewodniczący Komisji poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały. (opinia Komisji stanowi załącznik nr 14 do protokołu)
Radni nie zgłosili pytań do przedstawionego projektu uchwały.
Następnie Przewodniczący Rady Powiatu przeprowadził głosowanie.
Rada Powiatu w wyniku jawnego głosowania /liczba obecnych radnych w trakcie głosowania – 16. Wyniki głosowania: za - 16, przeciw – 0, wstrzymało się -0/ podjęła uchwałę Nr 208/XXXV/10 w sprawie określenia trybu pracy nad projektem uchwały budżetowej.( uchwała stanowi załącznik nr 14 do protokołu).

Ad. pkt 10) - Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Sztabin.
Przewodniczący Rady Powiatu udzielił głosu Skarbnikowi Powiatu Panu Mirosławowi Krakowskiemu, który szczegółowo omówił projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Sztabin.
Skarbnik Powiatu wyjaśnił, że jednostka Ochotniczej Straży Pożarnej w Krasnymborze wraz z Wójtem Gminy Sztabin zwróciła się z wnioskiem o sfinansowanie zakupu ubrań ochronnych specjalnych WUS-4/S/G. Zakup ubrań specjalnych umożliwi strażakom z OSP podejmowanie skutecznych działań ratowniczych na terenie Gminy Sztabin pozwalających na szybką likwidację skutków zdarzeń prowadzących do zanieczyszczenia środowiska.
Finansowanie ochotniczych straży pożarnych należy do zadań własnych gminy. OSP jest stowarzyszeniem, ale Powiat nie może udzielić bezpośrednio dotacji celowej, ponieważ OSP w Krasnymborze ujęte jest w budżecie gminy. Gmina Sztabin finansuje wszystkie wydatki OSP bezpośrednio ze swojego budżetu. Stąd jedyną formą jaką można sfinansować zakup ubrań jest udzielnie pomocy finansowej Gminie. Zgodnie z art. 220 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm. w Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz. 146) z budżetu jednostki samorządu terytorialnego może być udzielona innym jednostkom samorządu terytorialnego pomoc finansowa w formie dotacji celowej lub pomoc rzeczowa.
Przewodniczący Rady Powiatu udzielił głosu Przewodniczącemu Komisji Budżetu i Finansów.
Przewodniczący Komisji poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały. (opinia Komisji stanowi załącznik nr 15 do protokołu)
Radni nie zgłosili pytań do przedstawionego projektu uchwały.
Następnie Przewodniczący Rady Powiatu przeprowadził głosowanie.
Rada Powiatu w wyniku jawnego głosowania /liczba obecnych radnych w trakcie głosowania – 16. Wyniki głosowania: za - 16, przeciw – 0, wstrzymało się -0/ podjęła uchwałę Nr 209/XXXV/10 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Sztabin.( uchwała stanowi załącznik nr 16 do protokołu).

Ad. pkt 11) - Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Powiatu Augustowskiego na 2010r.
Przewodniczący Rady Powiatu udzielił głosu Skarbnikowi Powiatu Panu Mirosławowi Krakowskiemu, który szczegółowo omówił projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Powiatu Augustowskiego na 2010r.
Skarbnik Powiatu omówił proponowane zwiększenia i zmniejszenia planu dochodów i wydatków budżetu. Następnie poinformował jak kształtują się dochody i wydatki budżetu po dokonanych zmianach. Omówił pozostałe pozycje budżetu:
1. Wykaz wydatków inwestycyjnych na 2010 rok w wysokości 14.564.511 zł,
2. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Powiatu w 2010r. w wysokości 11.199.826 zł.
Poinformował, że proponowane zmiany budżetu nie powodują zmiany wysokości deficytu i źródeł jego finansowania.
Skarbnik Powiatu poinformował, że wystąpił błąd w załączniku nr 1 w poz. dział 750 administracja publiczna. Został wpisany paragraf 0960 a powinien być 0970. Błąd nie powoduje zmian kwot w uchwale. Zwrócił się z prośbą o uwzględnienie tej poprawki i podjęcie uchwały.
Przewodniczący Rady Powiatu udzielił głosu Przewodniczącemu Komisji Budżetu i Finansów.
Przewodniczący Komisji poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały. (opinia Komisji stanowi załącznik nr 17 do protokołu)
Radni nie zgłosili pytań do przedstawionego projektu uchwały.
Następnie Przewodniczący Rady Powiatu przeprowadził głosowanie.
Rada Powiatu w wyniku jawnego głosowania /liczba obecnych radnych w trakcie głosowania – 16. Wyniki głosowania: za - 16, przeciw – 0, wstrzymało się -0/ podjęła uchwałę Nr 210/XXXV/10 w sprawie zmiany budżetu Powiatu Augustowskiego na 2010r.( uchwała stanowi załącznik nr 18 do protokołu).

Ad. pkt 12) - Podjęcie uchwały w sprawie nadania imienia Zespołowi Szkół Specjalnych w Augustowie oraz prawa posiadania sztandaru
Przewodniczący Rady Powiatu udzielił głosu Pani Bożennie Kondrackiej, Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu, która szczegółowo omówiła projekt uchwały w sprawie nadania imienia Zespołowi Szkół Specjalnych w Augustowie oraz prawa posiadania sztandaru.
Naczelnik poinformowała, że zgodnie z § 2 ust. 5 i § 40 ust. 1 Statutu Zespołu Szkół Specjalnych w Augustowie, Zespół może nosić imię i posiadać sztandar. Imię szkole nadaje organ prowadzący.
Z wnioskiem o nadanie Zespołowi Szkół Specjalnych w Augustowie imienia „Jana Pawła II” oraz prawa posiadania sztandaru wystąpiła Pani Dyrektor Zespołu Szkół Specjalnych w Augustowie. Wybierając dla szkoły imię „Jana Pawła II” uczniowie, rodzice i nauczyciele kierowali się podziwem dla życia i myśli Papieża – Polaka.
Przewodniczący Rady Powiatu udzielił głosu Przewodniczącej Komisji Promocji, Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki.
Przewodnicząca Komisji poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały. (opinia Komisji stanowi załącznik nr 19 do protokołu)
Radni nie zgłosili pytań do przedstawionego projektu uchwały.
Następnie Przewodniczący Rady Powiatu przeprowadził głosowanie.
Rada Powiatu w wyniku jawnego głosowania /liczba obecnych radnych w trakcie głosowania – 16. Wyniki głosowania: za - 16, przeciw – 0, wstrzymało się -0/ podjęła uchwałę Nr 211/XXXV/10 w sprawie nadania imienia Zespołowi Szkół Specjalnych w Augustowie oraz prawa posiadania sztandaru.( uchwała stanowi załącznik nr 20 do protokołu)

Ad. pkt 13) - Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu Augustowskiego.
Przewodniczący Rady Powiatu udzielił głosu Naczelnik Wydziału Organizacyjno-Prawnego Pani Sylwii Zajkowskiej, która szczegółowo omówiła projekt uchwały w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu Augustowskiego.
Pani Naczelnik Wydziału Organizacyjno – Prawnego poinformowała, że zgodnie z art. 94 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001r. Prawo farmaceutyczne w drodze uchwały Rada Powiatu po zasięgnięciu opinii wójtów, burmistrzów, gmin z terenu powiatu i samorządu aptekarskiego, określa rozkład godzin pracy aptek ogólnodostępnych.
Poinformowała, że projekt uchwały uzyskał pozytywne opinie wójtów i burmistrzów miast z terenu Powiatu Augustowskiego oraz Okręgowej Rady Aptekarskiej w Białymstoku.
Radni nie zgłosili pytań do przedstawionego projektu uchwały, w związku z czym Przewodniczący Rady Powiatu udzielił głosu Przewodniczącemu Komisji Rodziny, Zdrowia i Pomocy Społecznej, Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli.
Przewodniczący Komisji poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały (opinia Komisji stanowi załącznik nr 21 do protokołu).
Następnie Przewodniczący Rady Powiatu przeprowadził głosowanie.
Rada Powiatu w wyniku jawnego głosowania /liczba obecnych radnych w trakcie głosowania – 16. Wyniki głosowania: za - 16, przeciw – 0, wstrzymało się - 0/ podjęła uchwałę Nr 212/XXXV/10 w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu Augustowskiego. (uchwała stanowi załącznik nr 22 do protokołu)

Ad. pkt 14) – Informacja Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Augustowie o przebiegu wykonania planu finansowego za I półrocze 2010 roku.

Przewodniczący Rady Powiatu udzielił głosu Staroście Panu Franciszkowi Wiśniewskiemu.
Starosta Pan Franciszek Wiśniewski poinformował, że Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Augustowie Pani Danuta Zawadzka nie może uczestniczyć w dalszej części posiedzenia, gdyż została pilnie wezwana do szpitala, natomiast Zastępca Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Augustowie Pani Wioletta Tomaszycka-Bednarczyk ma wyjazd służbowy w związku z czym, również nie może uczestniczyć w posiedzeniu sesji Rady Powiatu.
Starosta poinformował, że materiały dotyczące informacji o przebiegu wykonania planu finansowego za I półrocze 2010r. SP ZOZ w Augustowie zostały przedłożone radnym wraz z materiałami na Sesję. Ponadto informacja dotycząca przebiegu wykonania planu finansowego za I półrocze 2010r. SP ZOZ w Augustowie została przedłożona na wspólnym posiedzeniu Komisji Promocji, Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki oraz Komisji Rodziny, Zdrowia i Pomocy Społecznej, Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli Rady Powiatu w Augustowie. Starosta zaproponował, by w związku z taką sytuacją, radni zgłaszali pytania do przedłożonej informacji a odpowiedzi na pytania zostaną przedstawione na następnym posiedzeniu sesji Rady Powiatu.
Radny Pan Władysław Rukściński zwrócił się z pytaniem, kiedy nastąpią wypłaty nadwykonań dla SP ZOZ w Augustowie.
Starosta odpowiedział, że temat był przedmiotem posiedzenia Konwentu Powiatów Województwa Podlaskiego. Toczą się dyskusje nad możliwością wyegzekwowania tych środków. Stanowisko 5 województw w tej sprawie jest takie, by prowadzić negocjacje, a nie wchodzić na drogę sądową.
Przewodniczący Rady Powiatu zwrócił się do radnych, czy przyjmują propozycję przedstawioną przez Starostę Pana Franciszka Wiśniewskiego.
Radni propozycję przyjęli. (informacje SP ZOZ stanowi załącznik Nr 23 do protokołu)

Ad. pkt 15) – Informacja Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Długoterminowej w Augustowie o przebiegu wykonania planu finansowego za I półrocze 2010 roku.
Przewodniczący Rady Powiatu udzielił głosu Staroście Panu Franciszkowi Wiśniewskiemu.
Starosta Pan Franciszek Wiśniewski poinformował, że Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Długoterminowej w Augustowie Pani Krystyna Wilczewska nie może uczestniczyć w dzisiejszym posiedzeniu.
Zaproponował przyjęcie rozwiązania, jak w przypadku SP ZOZ w Augustowie.
Przewodniczący Rady Powiatu zwrócił się do radnych, czy przyjmują propozycję przedstawioną przez Starostę Pana Franciszka Wiśniewskiego.
Radni propozycję przyjęli.
(informacje SPZZOD stanowi załącznik Nr 23 do protokołu)

Ad. pkt 16) - Podjęcie uchwały w sprawie uwzględnienia w projekcie budżetu na 2011 rok środków finansowych na realizację zadania inwestycyjnego pn. ,,Remont drogi powiatowej zamiejskiej Nr 1212B Barszcze – Dreństwo - Woznawieś od km 0+000 do km 5+725’’.
Przewodniczący Rady Powiatu udzielił głosu Staroście Panu Franciszkowi Wiśniewskiemu.
Starosta Pan Franciszek Wiśniewski przedstawił uzasadnienie do 5 projektów uchwał, które dotyczą wspólnego tematu, bo infrastruktury drogowej. Poinformował, że Zarząd Powiatu przeanalizował wykaz posiadanych dokumentacji projektowych oraz uporządkowanych spraw własnościowych w celu wyboru inwestycji, na które przygotowywane mają być wnioski o dofinansowanie ich realizacji w 2011 roku w ramach ,,Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008 - 2011”.
Ponadto Zarząd Powiatu wziął pod uwagę wnioski złożone na piśmie przez samorządy, które chcą uczestniczyć w realizacji inwestycji drogowych. Następnie szczegółowo omówił inwestycje drogowe tj. drogę powiatową Reszki – Łabętnik wyjaśniając, że jest to ostatni odcinek drogi w ciągu drogowym Rutki - Rajgród. Podkreślił, że droga jest w złym stanie technicznym. Poinformował, że Wójt Gminy Bargłów Kościelny deklaruje, że będzie beneficjentem składającym wniosek do ,,Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011’’. Podjęcie uchwały przez Radę Powiatu umożliwi złożenie wniosku przez Gminę Bargłów Kościelny do powyższego Programu. Droga Barszcze – Dreństwo to droga, na którą wniosek był składany w ubiegłym roku do Programu. Wójt Gminy Bargłów Kościelny zadeklarował, że złoży wniosek na drogę powiatową Reszki – Łabętnik, zaś Powiat będzie beneficjentem przy budowie drogi Barszcze - Dreństwo.
Następnie omówił temat budowy ulicy Młodości i ulicy Kwaśnej. Poinformował, że ma przygotowane zestawienie osób, które nie wyrażają zgody na dobrowolne przekazanie części pasa drogowego:
- między ulicą Żurawią a ulicą Głowackiego są to 3 osoby,
- pomiędzy ulicą Głowackiego a ulicą Kwaśną 5 osób,
- na samej ulicy Kwaśnej 4 osoby.
W związku z brakiem posiadania pasa drogowego budowa tych ulic nie może być zrealizowana.
Następnie omówił inwestycję drogi powiatowej Szczebra - Sokolne - Cisówek wyjaśniając, że wniosek na budowę tej drogi zostanie złożony do Ministerstwa Infrastruktury i realizacja tej drogi będzie odbywała się przy współudziale Gminy Nowinka, a środki będą pochodziły z rezerwy budżetu państwa.
Realizacja drogi w Gliniskach zależeć będzie od pozyskania powierzchni leśnej od Nadleśnictwa w Augustowie. Została wydana taka decyzja z tzw. ,,spec ustawy’’ i Nadleśnictwo w Augustowie się nie odwołało. W związku z tym, realizacja tej drogi jest możliwa. Powiat Augustowski złoży wniosek do Programu na budowę tej drogi.
Kolejna droga powiatowa to Jabłońskie – Topiłówka- Mazurki. Jej realizacja nie była możliwa, gdyż 2 rolników nie wyrażało zgody na budowę. Jednakże doszło do spotkania, podczas którego został sporządzony protokół i dwie osoby, które dotychczas nie wyrażały woli budowy drogi, zgodziły się na przekazanie pasa drogowego. Wójt Gminy Augustów wyraża wolę zgłoszenia tej drogi do Programu.
Gmina Lipsk chce złożyć wniosek do Programu na budowę drogi powiatowej Kopczany- Dulkowszczyzna i taką możliwość daje podjęcie uchwały przez Radę Powiatu. Koszt, który poniesiony zostanie przez Powiat to 250 tys. zł.
Starosta podkreślił, że Powiat zawsze współpracuje z samorządami, które chcą budować infrastrukturę drogową i zawsze pomaga przy realizacji takich zadań. Wszystkie wnioski, które zgłaszały gminy zostały rozpatrzone pozytywnie. Wyjaśnił, że rozmawiał z Wójtem Gminy Sztabin w sprawie złożenia wniosku w ramach ,,Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011’’. Wójt chce zakończyć inwestycje związane z realizacją ciągu drogowego Bargłów Kościelny-Lipszczany.
Radny Pan Zenon Sieńko zwrócił się z pytaniem, jakiej drogi Wójt Gminy Sztabin nie zgodził się realizować.
Starosta odpowiedział, że Wójt Gminy Sztabin nie wraził woli złożenia wniosku na płożenia asfaltu na bruku w Jastrzębnej Pierwszej.
Radny Pan Zenon Sieńko powiedział, że zostało wysłane pismo, jednakże porozmawia w tej sprawie z Wójtem Gminy Sztabin.
Przewodniczący Rady Powiatu udzielił głosu Przewodniczącym Komisji, którzy przedstawili opinie do projektu uchwały w sprawie uwzględnienia w projekcie budżetu na 2011 rok środków finansowych na realizację zadania inwestycyjnego pn. ,,Remont drogi powiatowej zamiejskiej Nr 1212B Barszcze – Dreństwo - Woznawieś od km 0+000 do km 5+725’’.

Projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany przez:
- Komisję Budżetu i Finansów(opinia Komisji stanowi załącznik nr 24 do protokołu),
- Komisję Budownictwa i Dróg, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (opinia Komisji stanowi załącznik nr 25 do protokołu).
Radni nie zgłosili więcej pytań do przedstawionego projektu uchwały, w związku z czym Przewodniczący Rady Powiatu przeprowadził głosowanie.

Rada Powiatu w wyniku jawnego głosowania /liczba obecnych radnych w trakcie głosowania – 16. Wyniki głosowania: za - 15, przeciw – 0, wstrzymało się - 0/ podjęła uchwałę Nr 213/XXXV/09 w sprawie uwzględnienia w projekcie budżetu na 2011 rok środków finansowych na realizację zadania inwestycyjnego pn. ,,Remont drogi powiatowej zamiejskiej Nr 1212B Barszcze – Dreństwo - Woznawieś od km 0+000 do km 5+725’’.( uchwała stanowi załącznik nr 26 do protokołu)
Jeden radny nie brał udziału w głosowaniu.

Ad. pkt 17) - Podjęcie uchwały w sprawie przekazania zarządu drogą powiatową Nr 1187B Jabłońskie- Topiłówka - Mazurki od km 0+000 do km 2+431,30 oraz uwzględnienia w projekcie budżetu na 2011 rok środków finansowych na realizację zadania inwestycyjnego pn. ,,Przebudowa drogi powiatowej Nr 1187B Jabłońskie –Topiłówka -Mazurki od km 0+000 do km 2+431,30’’.
Przewodniczący Rady Powiatu udzielił głosu Przewodniczącym Komisji, którzy przedstawili opinie do projektu uchwały w sprawie przekazania zarządu drogą powiatową Nr 1187B Jabłońskie- Topiłówka - Mazurki od km 0+000 do km 2+431,30 oraz uwzględnienia w projekcie budżetu na 2011 rok środków finansowych na realizację zadania inwestycyjnego pn. ,,Przebudowa drogi powiatowej Nr 1187B Jabłońskie –Topiłówka -Mazurki od km 0+000 do km 2+431,30’’.
Projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany przez:
- Komisję Budżetu i Finansów(opinia Komisji stanowi załącznik nr 27 do protokołu),
- Komisję Budownictwa i Dróg, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (opinia Komisji stanowi załącznik nr 28 do protokołu).

Radni nie zgłosili pytań do przedstawionego projektu uchwały, w związku z czym Przewodniczący Rady Powiatu przeprowadził głosowanie.
Salę obrad opuścił Radny Zenon Sieńko.

Rada Powiatu w wyniku jawnego głosowania /liczba obecnych radnych w trakcie głosowania – 15. Wyniki głosowania: za - 15, przeciw – 0, wstrzymało się - 0/ podjęła uchwałę Nr 214/XXXV/09 w sprawie przekazania zarządu drogą powiatową Nr 1187B Jabłońskie- Topiłówka - Mazurki od km 0+000 do km 2+431,30 oraz uwzględnienia w projekcie budżetu na 2011 rok środków finansowych na realizację zadania inwestycyjnego pn. ,,Przebudowa drogi powiatowej Nr 1187B Jabłońskie –Topiłówka -Mazurki od km 0+000 do km 2+431,( uchwała stanowi załącznik nr 29 do protokołu)

Ad. pkt 18) - Podjęcie uchwały w sprawie przekazania zarządu drogą powiatową Nr 1193B Reszki-Łabętnik oraz uwzględnienia w projekcie budżetu na 2011 rok środków finansowych na realizację przebudowy drogi powiatowej Nr 1193B Reszki - Łabętnik w ramach inwestycji ,,Poprawa stanu infrastruktury drogowej i bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze Nr 1193B Reszki - Łabętnik i Nr 102877B Łabętnik- wieś’’.
Przewodniczący Rady Powiatu udzielił głosu Przewodniczącym Komisji, którzy przedstawili opinie do projektu uchwały w sprawie przekazania zarządu drogą powiatową Nr 1193B Reszki-Łabętnik oraz uwzględnienia w projekcie budżetu na 2011 rok środków finansowych na realizację przebudowy drogi powiatowej Nr 1193B Reszki - Łabętnik
w ramach inwestycji ,,Poprawa stanu infrastruktury drogowej i bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze Nr 1193B Reszki - Łabętnik i Nr 102877B Łabętnik- wieś’’.
Projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany przez:
- Komisję Budżetu i Finansów (opinia Komisji stanowi załącznik nr 30 do protokołu),
- Komisję Budownictwa i Dróg, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (opinia Komisji stanowi załącznik nr 31 do protokołu).

Radni nie zgłosili pytań do przedstawionego projektu uchwały, w związku z czym Przewodniczący Rady Powiatu przeprowadził głosowanie.
Rada Powiatu w wyniku jawnego głosowania /liczba obecnych radnych w trakcie głosowania – 15. Wyniki głosowania: za - 15, przeciw – 0, wstrzymało się - 0/ podjęła uchwałę Nr 215/XXXV/09 w sprawie przekazania zarządu drogą powiatową Nr 1193B Reszki-Łabętnik oraz uwzględnienia w projekcie budżetu na 2011 rok środków finansowych na realizację przebudowy drogi powiatowej Nr 1193B Reszki - Łabętnik w ramach inwestycji ,,Poprawa stanu infrastruktury drogowej i bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze Nr 1193B Reszki - Łabętnik i Nr 102877B Łabętnik- wieś’’.( uchwała stanowi załącznik nr 32 do protokołu)

Ad. pkt 19) – Podjęcie uchwały w sprawie przekazania zarządu drogą powiatową Nr 1238B Kopczany- Dulkowszczyzna - Rogożyn Stary od km 0+000 do km 2+600 oraz uwzględnienia w projekcie budżetu na 2011 rok środków finansowych na realizację remontu drogi powiatowej Nr 1238B Kopczany – Dulkowszczyzna - Rogożyn Stary od km 0+000 do km 2+600 w ramach inwestycji ,,Przebudowa i remont ciągu komunikacyjnego w gminie Lipsk, obejmującego drogi gminne Nr 102760B i 102758B oraz drogę powiatową 1238B’’.

Przewodniczący Rady Powiatu udzielił głosu Przewodniczącym Komisji, którzy przedstawili opinie do projektu uchwały w sprawie przekazania zarządu drogą powiatową Nr 1238B Kopczany- Dulkowszczyzna - Rogożyn Stary od km 0+000 do km 2+600 oraz uwzględnienia w projekcie budżetu na 2011 rok środków finansowych na realizację remontu drogi powiatowej Nr 1238B Kopczany – Dulkowszczyzna - Rogożyn Stary od km 0+000 do km 2+600 w ramach inwestycji ,,Przebudowa i remont ciągu komunikacyjnego w gminie Lipsk, obejmującego drogi gminne Nr 102760B i 102758B oraz drogę powiatową 1238B’’.
Projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany przez:
- Komisję Budżetu i Finansów (opinia Komisji stanowi załącznik nr 33 do protokołu),
- Komisję Budownictwa i Dróg, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (opinia Komisji stanowi załącznik nr 34 do protokołu).

Radni nie zgłosili pytań do przedstawionego projektu uchwały, w związku z czym Przewodniczący Rady Powiatu przeprowadził głosowanie.

Rada Powiatu w wyniku jawnego głosowania /liczba obecnych radnych w trakcie głosowania – 15. Wyniki głosowania: za - 15, przeciw – 0, wstrzymało się - 0/ podjęła uchwałę Nr 216/XXXV/09 w sprawie przekazania zarządu drogą powiatową Nr 1238B Kopczany- Dulkowszczyzna - Rogożyn Stary od km 0+000 do km 2+600 oraz uwzględnienia w projekcie budżetu na 2011 rok środków finansowych na realizację remontu drogi powiatowej Nr 1238B Kopczany – Dulkowszczyzna - Rogożyn Stary od km 0+000 do km 2+600 w ramach inwestycji ,,Przebudowa i remont ciągu komunikacyjnego w gminie Lipsk, obejmującego drogi gminne Nr 102760B i 102758B oraz drogę powiatową 1238B’’. (uchwała stanowi załącznik nr 35 do protokołu.


Ad. pkt 20) - Podjęcie uchwały w sprawie uwzględnienia w projekcie budżetu na 2011 rok środków finansowych na realizację zadania inwestycyjnego pn. ,,Przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej Nr 1219B Białobrzegi - Gliniski, od km 0+000 do km 3+800, dł. odcinka 3,800 km’’.

Na salę obrad powrócił Radny Zenon Sieńko.

Przewodniczący Rady Powiatu udzielił głosu Przewodniczącym Komisji, którzy przedstawili opinie do projektu uchwały w sprawie uwzględnienia w projekcie budżetu na 2011 rok środków finansowych na realizację zadania inwestycyjnego pn. ,,Przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej Nr 1219B Białobrzegi - Gliniski, od km 0+000 do km 3+800, dł. odcinka 3,800 km’’.

Projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany przez:
- Komisję Budżetu i Finansów (opinia Komisji stanowi załącznik nr 36 do protokołu),
- Komisję Budownictwa i Dróg, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (opinia Komisji stanowi załącznik nr 37 do protokołu).

Radni nie zgłosili pytań do przedstawionego projektu uchwały, w związku z czym Przewodniczący Rady Powiatu przeprowadził głosowanie.

Rada Powiatu w wyniku jawnego głosowania /liczba obecnych radnych w trakcie głosowania – 16. Wyniki głosowania: za - 15, przeciw – 0, wstrzymało się - 0/ podjęła uchwałę Nr 217/XXXV/09 w sprawie uwzględnienia w projekcie budżetu na 2011 rok środków finansowych na realizację zadania inwestycyjnego pn. ,,Przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej Nr 1219B Białobrzegi - Gliniski, od km 0+000 do km 3+800, dł. odcinka 3,800 km’’. ( uchwała stanowi załącznik nr 38 do protokołu)
Jeden radny nie brał udziału w głosowaniu.

Ad. pkt 21) - Przedstawienia informacji z wykonania budżetu Powiatu Augustowskiego za I półrocze 2010r.
Przewodniczący Rady Powiatu poinformował, że na podstawie art. 266 ust. 1 pkt.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych Zarząd Powiatu w Augustowie przekłada radnym informacje z wykonania budżetu Powiatu Augustowskiego za I półrocze 2010r. Informacja z wykonania budżetu Powiatu Augustowskiego za I półrocze 2010r została przyjęta przez Zarząd Powiatu w Augustowie uchwałą Nr 1048/136/10. Informacja została przekazana Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku i będzie tematem posiedzeń wszystkich Komisji Rady Powiatu. (informacja stanowi załącznik nr 39 do protokołu).

Ad. pkt 22) - Odpowiedzi na interpelacje radnych.
Starosta Pan Franciszek Wiśniewski powiedział, że odpowiedź na interpelację Radnej Małgorzaty Bielang w sprawie remontu drogi powiatowej Nr 1192B od drogi krajowej Nr 16 przez wieś Rutki Nowe, Rutki Stare, Grabowo do Janówki zostanie udzielona na piśmie.
Salę obrad opuścił Radny Dariusz Bednarczyk.

Ad. pkt 23) - Przyjęcie protokołu z XXXIV Sesji Rady Powiatu z dnia 29 czerwca 2010r.
Przewodniczący Rady Powiatu Pan Roman Krzyżopolski poinformował, że protokół z XXXIV sesji Rady Powiatu z dnia 29 czerwca 2010r. był wyłożony do wglądu w Wydziale Organizacyjno – Prawnym Starostwa Powiatowego w Augustowie oraz podczas dzisiejszych obrad, w związku z czym radni mieli możliwość zapoznania się z jego treścią.
Przewodniczący zwrócił się do radnych z pytaniem, czy ktoś ma uwagi lub zastrzeżenia do protokołów. Do treści protokołu z XXXIV sesji nie zgłoszono uwag.
W wyniku jawnego głosowania Rada Powiatu w Augustowie jednomyślnie 15 głosami „za”, przy braku głosów ,,przeciwnych i ,,wstrzymujących się’’ przyjęła protokół z XXXIV sesji Rady Powiatu z dnia 29 czerwca 2010r.

Ad. pkt 24) - Wolne wnioski i zapytania radnych.
Przewodniczący Rady Powiatu poinformował, że zgodnie z przepisami ustaw samorządowych zbliża się termin złożenia oświadczeń majątkowych. Na 2 miesiące przed końcem kadencji każdy radny ma obowiązek złożenia oświadczenia majątkowego. Kadencja upływa 12 listopada 2010r. Przewodniczący Rady Powiatu przekazał radnym pismo Pani Lidii Stupak – Dyrektora Wydziału Nadzoru i Kontroli w tej sprawie.(pismo stanowi załącznik nr 40 do protokołu)
Radna Pani Małgorzata Bielang zwróciła się z pytaniem, kiedy zostało przewidziane zakończenie inwestycji na drodze Jeziorki-Turówka.
Starosta odpowiedział, że realizacja tej drogi wykonywana jest w ramach ,,Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011’’ i termin zakończenia wynika z porozumienia. W sytuacji opóźnień będą nałożone kary.
Skarbnik Powiatu dodał, że w przedłożonej informacji z wykonania budżetu Powiatu Augustowskiego za I półrocze 2010r. został umieszczony zapis, że termin wykonania inwestycji upływa 25 września br.

Ad. pkt 25) – Zamknięcie obrad.
Przewodniczący Rady Powiatu w Augustowie podziękował radnym i zaproszonym gościom za udział w obradach.
W związku z wyczerpaniem przyjętego porządku posiedzenia o godz. 1300 zamknął XXXV sesję Rady Powiatu w Augustowie.

Przewodniczący Rady Powiatu
Roman Krzyżopolski



Protokół sporządziła:
Urszula Tomczyk

Metryka strony

Udostępniający: Wydział Organizacyjno - Prawny

Wytwarzający/odpowiadający: Grzegorz Haraburda

Wprowadzający: Grzegorz Haraburda

Data wprowadzenia: 2010-10-19

Data modyfikacji: 2010-10-19

Opublikował: Sylwia Zajkowska

Data publikacji: 2010-10-19